När sluta äta på natten?

Så, nu ligger jag här igen. Jag är vaken och så är även Emmett som knölar i sin säng. Vakna sen 05, gick upp för att mata. Han brukar äta ca 130 ml varje gång men lämnade 50 ml. Även målet innan såg jag att han lämnat..

Bytte blöja och försökte få honom att äta lite mer men tvärstopp. Varför Emmett? Det är så svårt när ungen inte kan prata.. Man blir så frustrerad! 
Och så ingen direkt sömn på det, det är ju helt toppen.

Funderat ett tag på nu dock när man kan sluta mata på nätterna.. Han vaknar ju fortfarande var tredje timma men om han inte ska äta kanske det är lättare att bara erbjuda nappen?
För som det är nu funkar inte, inte nu när F snart ska börja jobba igen och jag måste ta alla jäkla mål.. 

Vi har förflyttat oss till soffan. Trodde han skulle somna lättare här. Han snuttar frenetiskt på nappen och jag tror att han är hungrig. Men han kan ju inte äta med 1 1/2 timmas mellanrum 👎
Nappen åker ut munnen var och varannan sekund för han är egentligen inte i så stort behov av den annars så han har inte fått in rätta tekniken än för att behålla den en längre stund..

Åh, blev visst en inlägg med klagomål känner jag. Men fy, jag är så trött och har ingen lust att vara vaken från innan 05 (det räcker ju inte med bebis utan har en Elmer som vaknar vid 04 och somnar inte om), jag behöver sova meeeeer...

De två som gör mig gråhårig, men söta är de ju 😉





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0