Jobba redan?

Idag är jag trött.

Satt uppe igår till strax efter midnatt. Jättetrött då också men hade lite att styra med så det blev rätt sent. Fredrik som sovit på soffan sen ett par timmar tillbaka fick snällt ta hand om Emmett som började gnälla och som skulle käka vid 01. 
Klockan ringde sen vid 04 och jag tog mig inte ur sängen förrän vid 05. Mata, byta tre (!!!) bajsblöjor efter varandra och sen försöka få lilleman att somna. Till slut så. Men ja, klockan ringde ju igen 1 1/2 timma senare och så var det dags att gå upp. Trött var bara förnamnet. 

Anledningen för så tidig uppgång idag en lördag? Jag har nämligen jobbat idag. Första gången nu sen Emmett föddes. Det var rätt ansträngande för både kropp och knopp men också så jäkla skönt att komma hemifrån. Jag pratade såklart om pappa med arbetskamrater och det går faktiskt jättebra, jag har inga problem alls att prata om det. Känns bra att det är så ändå, vore ju sjukt påfrestande om jag skulle bryta ihop varje gång.. 

I övrigt flöt jobbet på bra och mycket folk hela tiden gjorde att jag inte hann tänka mycket på något alls egentligen. Det var inte ens jobbigt att vara borta från Emmett, även om man borde tycka det när han är så liten och en av mina största kärlekar i livet. 
Men antagligen är det alldeles för mycket som hänt nu de senaste 4 veckorna så det är mest bara skönt att göra annat, kunna andas annan luft och få vara Evelina, och inte bara mamma, för en stund. 


_____________________

Emmett blir snart 4 veckor. Galet vad tiden springer iväg. Däremot får man inte så mycket tid med honom för han sover i stort sett hela dygn fortfarande. Kanske är vaken en stund på morgonen, och sent på kvällen. Och såklart jäklas han på nätterna när han vägrar somna om efter maten 😉

Han har lite ont i magen tyvärr och det gör att han är rätt missnöjd när han väl öppnar sina ögon. Han är en myskille dock som helst ska vara i famnen heeeela tiden och sover som bäst där också. Golvet är farligt att ligga på mer än 10 min och det spelar ingen roll hur mycket fint det finns att titta på.
Helt olik sina syskon på det viset, de som har varit på golvet sen dag 1 i princip och älskat både babygym och babysitter.. 

Men han är såklart jättego, jag gillar att ha honom nära men det blir inte mycket annat gjort 😂

Nej, snart dags för sängen innan det blir dags för jobbdag 2 av 5!

Slappaste ungen i stan ☺️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0