Värk

Igår regnade det typ hela dagen och vi hade ingen aning om vad vi skulle hitta på. Ikano var ett alternativ men inte så roligt för barnen, så vi ville göra nåt för deras skull med såklart.
Slutade med att vi inte hann med någon shopping utan vi åkte till simhallen i stan direkt. Ösregn såklart, och med en bit att gå från bilen. Utanför entrén stod en pappa och son och säger till oss att det är stängt. Vadå stängt?! Det stod det inget om när jag kollade öppettiderna på nätet, det skulle ju vara öppet till 18.

Men nu är det såhär att simhallen är stängd över sommaren och man får bada i Tinnis vilket är utomhusbadet som ligger bredvid. Dock fanns det möjlighet att gå in via den vägen och gå till äventyrsbadet från andra sidan. Sagt och gjort!
Det blev en kall promenad i bikini i regnet, men vattnet ute var jätteskönt. Inne var det också jätteskönt och inte alls mycket folk som vi hade befarat.

Vi hade hur kul som helst! Tyvärr blev familjen lite väl uppdelad då det slutade med att jag och Elmer åkte vattenrutschkanan säkert 40 ggr på raken. Hej träningsvärk i ben och rumpa!
Lite senare vågade sig även Enya upp i kanan så mot slutet åkte vi allihop och det var såklart roligare.

När vi kom hem myste vi ner oss i soffan framför en film och åt pizza. Mums.

Min fina fritidstjej ♥
 

Idag vaknade jag dock med halsont och har det fortfarande. Kände av det lite igår kväll också men det är mycket värre idag. Kan det bero på att jag blev rejält nedkyld igår i regnet? Don't know.. Hoppas, hoppas bara att jag håller mig frisk!
Måndag idag och det betydde dagis för Elmer och Enyas första dag på fritids. Det var en nervös liten tjej som gick dit imorse, men det gick jättebra och när jag kom tillbaka för att lämna en frukt så lekte hon för fullt med kompisar. Hoppas hon skaffar lite nya vänner också så det inte bara leks med dem från gamla dagiset..

Snart ska även jag iväg till skolan på upprop. Får förhoppningsvis mitt nya schema. Vet att jag går på onsdag också denna veckan, utöver det är det hemmaplugg som gäller, har sååå mycket att göra. Wish me luck!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0