Lördag

Idag var det jobb som gällde, precis som varje lördag. Kul men alldeles för lite kunder. Märktes dock att semestertider börjat ta slut då det såldes för mer än det dubbla än förra veckan. Wohoo!

Varje gång jag jobbar så får jag dock en konstig känsla i magen. Jag pluggar ju till väktare, men egentligen vill jag ju arbeta i butik. Gärna i någon mindre och mysig butik precis som min nuvarande arbetsplats, och om jag fick välja fritt så skulle det vara något med barnkläder/barnartiklar. Hade varit superduperroligt!
Så det får mig såklart att undra vad tusan jag gör på en väktarutbildning? Hoppade mest på den för att ha något att göra men det känns inte riktigt rätt ändå. Barnklädesbutiker finns det tyvärr inte gott om i vår stad heller och oturligt nog fick jag inte jobbet jag sökte och SÅ gärna ville ha. Det gick till en annan tjej.. (trist för mig!) Och starta eget känns rätt lönlöst med tanke på hur många som konkar nu för tiden.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka "tänk om"..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0