Krock!

Strax efter 8 när jag fortfarande låg i sängen hörde jag en ordentlig smäll! Jag blev såklart väldigt nyfiken och sprang upp för att kolla, och som jag trodde så var det en krock mellan två bilar i korsningen precis utanför oss. Läskigt såklart, men när jag sprang ut för att kolla så stod det flera personer utanför bilarna så jag antog att det inte fanns något jag kunde göra.

Det har heller inte kommit varken ambulans eller polis så någon personskada verkar inte ha uppstått vilket är en himla tur! Om jag får spekulera så antar jag att den ena bilen körde in i sidan på den andra, och den bilen som var skyldig till krocken har sommardäck på fortfarande. Men som sagt, bara spekulationer.

Men en sak är säker. Ni som inte bytt till vinterdäck än, gör det! Många olyckor kan stoppas om man bara gjort detta.

Tog faktiskt en bild också genom busken, paparazzi som jag är. Man ser typ inte bilarna då blixten och skärpan hamnade på buskarna, men trots det väljer jag att inte lägga ut den. Av integritetsskäl såklart.



Uppdatering.

Nu, ca 2 timmar efter att olyckan skedde så har både polis och ambulans anlänt. De var inte supersnabba direkt! Men ingen verkar ju vara allvarligt skadad, för då hade ju ambulansen redan åkt iväg. Dock så sitter det en person i deras stol utanför så något verkar de ju kolla upp iaf. Hoppas bara inte någon får bestående men efteråt, jag håller tummarna! Näe, dags att kolla Corren för att få reda på mer. Nyfiken som man är..


Vilda spekulationer hade jag iaf, enligt Correns hemsida så berodde olyckan antagligen på solen som stod så lågt. Fullt möjligt då jag själv vet hur det är att åka på vägen här utanför när solen står lågt. Livsfarligt för man ser inte ett skit! Nu har ambulansen åkt och bilarna har blivit flyttade från korsningen, polisen är dock kvar. Får se hur lång tid det tar innan de uppdaterar på Corren igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0