Valborg och 1 maj

Tänk vad skönt det hade varit att ha en laptop nu! Då kunde jag legat kvar i sängen istället för att behöva kliva upp nu.. Men den lyxen ska jag nog få någongång med.. när jag blir rik typ :)


Hur som haver.
Det började aldrig regna på Valborg även om det såg ut som det skulle kunna komma en skur när som. Däremot var vi lite sena upp så jag trodde vi skulle missa allting, men vi hann! Brasan tändes inte förrän en timma senare, så vi hann till och med att mingla runt lite. Brasan var en rejäl besvikelse och vi höll på att gå hem, den tog sig typ inte alls! De fick åka tillbaka till den ute i vattnet för att försöka få fjutt på hela men det lyckades inte värst bra, men till slut brann den ner i alla fall. Lite fyrverkeri blev det också och sen var det dags att gå hem och sova. Ja, inte för vår del då, utan för barnen. Vi satt uppe lite längre :)







Dagen efter var det dags att åka till Godegård på marknad. Lite av en tradition för mig så det var givet även i år. Tyvärr var det skitkallt och blåste som sjutton, men vi valde att åka trots vädret. När vi kom dit mötte vi upp min mamma och gick med henne ett tag. Sen träffade vi på resten av släkten, vi åt mat ihop och lite sånt. Barnen åkte karuseller och hade rätt kul. Vi fyndade lite grejer, bilder på en del ser ni nedan. Utöver det så blev det strumpor till Fredrik och mig, trosor till Enya och så fick Enya en sån där snurra utav mormor.






Enya var inte riktigt sig själv under dagen men hon verkade heller inte sjuk, bara lite lugn och behaglig som satt i vagnen hela tiden. I bilen på väg hem så såg hon väldigt trött ut och hon sov en stund och när vi kom hem tog hon ett bad. Efter badet kollade vi tempen och den låg på 39.4 så det var inte konstigt att hon var som hon var!
Nu har hon haft över 39.5 grader i 3 dygn så idag ska jag ringa vårdcentralen och se om vi får komma dit. Hennes pappa ringde igår och sa att han hade halsfluss, så det kan ju vara därför! Surt i alla fall.. synd om henne som inte mår bra.

Kommentarer
Postat av: Amanda

SV: Haha, okej! :) Tack så mycket för svaret, ska nämligen försöka ta mig upp under något av programmen. :) Men var det svårt att få platser? ungefär hur lång innan kom ni? :)

2010-05-04 @ 18:15:07
URL: http://mangoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0