Vackert väder

Vilket fint väder det är idag! Jag har varit riktigt sugen på att gå ut en sväng med Elmer, men vi har inte hunnit så långt än. Pappa F åkte till skolan idag strax efter kl 7 och lillfisen och jag sov till 9 då det var dags för käk. Efter det byttes det blöja och jag rengjorde hans navel som förövrigt trillade bort idag, så skönt för honom att slippa den. Han har haft ont av den sen igår och den har varit rejält blodig men nu är den äntligen borta!

Efter blöjbytet klädde jag på honom och när jag skulla lyfta upp honom så kom det världens spya på både honom och på hela skötbordet - bara att börja om proceduren en gång till. Tur man har tvättmaskin i lägenheten ;)

Elmer var vaken en timma ungefär på morgonen men sen dess har han sovit. Han gör visserligen inget annat än sover, de senaste 2 dygnen har han varit vaken typ 2 timmar, men efter prat med BB igår så verkade det inte vara någon fara så länge han äter - och det gör han ju. Även om han kräks en del, men det gjorde ju Enya också så jag är inte direkt orolig.

Fredrik slutar snart skolan och frågan är om jag hinner ut en sväng innan dess? Vore trevligt om han kunde följa med på promenad också, men vid kl 14 ska vi till BVC på kontroll och efter det kommer en kompis till F på besök. Känns som tiden blir lite knapp då tyvärr. Men nu när solen äntligen visar sig så känner jag att jag måste få lite frisk luft, så även om det blir en kort promenad så blir det ju ändå något.



Hoppas ni har en bra dag i vårsolen!

 


Kommentarer
Postat av: jennie

åh så söt han är:) grattis igen!! kram jennie

2010-03-30 @ 12:29:31
Postat av: Anonym

Den nya(?) bilden till dig, till höger över info-texten, är kanonbra! :D

2010-03-30 @ 17:11:21
Postat av: Yvonne

Hej Evelina!

Grattis igen till den lille gossen, Vad söt han är och så nöjd han ser ut där han ligger. Så skönt att du mår så bra den här gången. Jag förstår att Enya är en stolt storasyster nu. Hälsa Fredrik och säg grattis till honom också. Kram

2010-03-30 @ 19:15:03
Postat av: jessica

Meeen åhhh vilken liten sötnos han är. Man kanske inte ska svära om barn men fy helvete vad gullig han är.

2010-03-30 @ 19:27:04
Postat av: Matilda

Gud vilken liten sötnos du fått Evve :D... Grattis igen...

2010-03-31 @ 03:18:00
URL: http://matuuulda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0