Tisdag

I förmiddags var Enya och jag på öppna förskolan en sväng för att Fredrik skulle få plugga lite i lugn och ro. Vi var borta i 1 ½ timma ungefär och det kändes toppen att få komma hemifrån lite!
När vi gick hem så värmde vårsolen på oss och det var bar mark nästan hela vägen när vi gick, hur underbart är inte det? Känns som våren är på G nu!

Det blev lite käk och disk och sen åkte Fredrik hemifrån, först för att prova skridskor och sen för att klippa sig, innan han åkte till jobbet för att ha föräldramöte. Med andra ord är han borta hela kvällen och Enya och jag är själva.

Det är synd att jag inte är lite mer mobil just nu, för helst av allt hade jag velat tillbringa eftermiddagen utomhus, men istället har vi haft mys här hemma. Vi har busat en massa, lagt alla hennes pussel, läst böcker och nyss fick hon tillåtelse att titta lite på barnprogram. Snart är det dags för mig att köra igång en maskin tvätt och lite senare blir det att laga mat. Är faktiskt hungrig redan nu, men ett tag till väntar vi nog innan vi äter, annars blir vi så hungriga ikväll.

Nej, bäst att ta tag i tvätten så det hinner torka till imorgon. Det är SÅ tråkigt att ha tvättställningen framme!



sötnosen i soffan just nu.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0