Lite upp och ner

Det blev verkligen en kortispromenad igår på knappa 20 minuter, men skönt var det! Jag gick bara en sväng runt samhället eftersom Fredrik var på väg hem, och vi möttes upp här utanför innan vi gick in och åt mat. Donken blev det igår då båda var hungriga men ingen hade lust att laga mat. Vi hann precis äta själva och få i Elmer lite käk innan vi skulle till BVC på kontroll.

Kontrollen gick jättebra, och den vikt han hade tappat hade han i alla fall gått upp till hälften, så det var godkänt. Huvudet hade däremot minskat i omfång till min stora förvåning, men tydligen så var det inte ovanligt eftersom huvudet är svullet direkt efter en förlossning. Dumt av mig att inte tänka på kanske?! ;)

Prinsen hade även vattenfylld pung när han föddes, och testiklarna hade inte trillat ner när vi lämnade BB, men nu trodde sköterskan att de hade hamnat på plats båda två och vattnet är på väg bort, även om det är litegrann kvar. Men - inget farligt och det är skönt :)
Det enda som inte var så jättebra är hans mage, den är riktigt trög och han bajsar hårda harpluttar typ, kanske 1-2 gånger om dagen, alltså inte så kul för honom. Vi fick rådet att börja med annan ersättning så det gick vi direkt och köpte så nu ger vi det ett försök. Än har vi inte märkt någon skillnad men vi håller alla tummar för att det ska bli lättare för honom att bajsa nu. Synd om vår lilla kille ju..

Efter BVC fick vi besök av en kompis till Fredrik och resten av kvällen spenderade vi inomhus och i soffan. Det är typ där vi spenderar alla våra kvällar, men mysigt är det :) Kvällen gick snabbt förbi och det blev läggdags för min och lillprinsens del. Fredrik tog nattmatningarna inatt (tack!) och jag och Elmer gick upp vid 9 som vanligt för att börja vår dag.

Tyvärr har dagen idag inte alls varit särskilt kul. Jag har mått sådär, vädret har varit skittrist och humöret har inte varit på topp direkt. Däremot har Elmer haft flera vakentimmar och det är så mysigt när han nu börjar följa oss (och leksaker) med blicken, och ännu roligare blir det framöver då vi kan leka på dagarna han och jag. Jag längtar!

Nu sitter älsklingarna i soffan och kollar på fotboll och jag ska nog joina dem ett tag. Får passa på att mysa lite nu, trots skiten på tv:n :)


Mina älsklingar just nu i soffan ♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh.. hoppas hans mage blir bättre snart. :)

2010-04-01 @ 08:03:29
URL: http://aanonaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0