Idag kommer Enya!

Om en timma är det dags för mig att gå till dagis och hämta hem mitt hjärta. SOM jag längtat efter henne!
Ska bli helt underbart att få ha henne hemma nu ett par dagar, men tyvärr blir det inte så länge då hennes pappa m. familj hade andra planer på fredag - och därmed fick vi inte en sista myshelg med henne innan lillebror kommer. Känns såklart riktigt surt, men som kompensation så ska vi ha henne ledig från dagis på torsdag och hitta på mysiga saker med henne då istället, så det hoppas jag blir en bra dag för oss alla tre!

Igår hade vi som sagt storstädning här hemma och nu ser det faktiskt riktigt bra ut. Gött det!
Skulle lagt ut bilderna igår egentligen, men hade såå ont i kroppen efteråt så bilderna kommer här istället..


Det första vi gjorde var att langa över vårt gamla köksbord med stolar till Lollo, och sen bar vi in det svarta vi hade i vardagsrummet.. Det blev SÅ mycket bättre, nu får vi plats allihop ordentligt och Enya behöver inte längre sitta på kanten. Kanon!



Och eftersom vi nu efter vi ställt in bordet och stolarna i köket så blev det en väldans stor yta tom i vardagsrummet, så där ställde vi istället Enyas gamla hylla.. Det blev också jättebra (även om vi inte fyllt upp den än) och tanken är att bebisen ska få sin hörna där i vardagsrummet, där babysittern och babygymmet kan stå utan att det står ivägen.



Men då Enya inte hade någonstans att göra av sina saker nu, blev vi ju tvungna att inskaffa något annat.
Så den här gången blev det en trapp-hylla med lådor istället, så hon bättre kan hålla iordning på sina saker. Än har hon ju inte haft den så länge men hon blev jätteglad för hyllan och hon har lite bättre koll på var saker och ting ska ligga..




Lite annat som är nytt är att vi ställt ner fåtöljen vi hade i hallen, till källaren och nu står det ett skötbord där istället. En tillfällig lösning bara, så länge som vi anser att ett skötbord är nödvändigt. Men det känns helt okej det med, för skulle lillfisen bajsa rakt ut så finns det en dörr där som tar emot det mesta.. Är ju kanon ;)




Sen blev det ytterligare en tillfällig lösning, fast den här gången i sovrummet. Vi flyttade bort en av våra hyllor och ställde på kortväggen (syns inte på bilden), vi flyttade sängen en bit och ställde in spjälsängen, nybäddad och klar. Vi har även bytt sida jag och Fredrik, så nu är det jag som kommer ligga närmast lillen då det är jag som lättast vaknar om nätterna. Sen borrade vi även upp ljusrondellen på väggen, mysigt med lite ljus där inne nu då det varit helt kalt på väggarna tidigare.



Och sen det sista. Våra nya vägglampetter vi fick från Partylite (ljusmötet) jag hade, har vi fått upp i hallen bredvid spegeln. Blev också kanonbra, även om jag tycker att de hamnade liiite för högt upp. 




Är i alla fall helnöjd med hur det ser ut just nu, känns kanon!


Kommentarer
Postat av: jessica

Det blev jättefint!



Vad duktiga ni har varit.

2010-03-08 @ 14:52:25
Postat av: jennie

åhh vad fint ni har hemma hos er:)

2010-03-08 @ 15:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0