Måndag

Trist måndag idag. Vädret är inte alls roligt och jag kände till och med regndroppar förut när jag var ute på baksidan en snabbis. Var tog sommaren vägen liksom?
Fredrik tog till och med sitt premiärdopp igår (i pool visserligen), vi solade i Ljung en stund och så idag är det grått och trist. Jag älskar verkligen det svenska vädret.. eller inte.

Elmer har fått ett babygym av farmor och där i ligger han just nu och tränar sina muskler. Han tycker faktiskt om det och pratar rätt friskt med alla fina figurer som hänger och slänger där i. Vi tog en paus ifrån mysandet i soffan, där Elmer har suttit i mitt knä och visat mig en massa leenden. Tyvärr får man ju inga leenden på kort, för så fort han ser kameran blir han gravallvarlig och ska banne mig inte röra en min. Igår skrattade han till och med med ljud första gången men inte heller då ville han göra om det så hans kära föräldrar kunde fånga det på bild. En skitunge är vad han är :)

Däremot har han lärt sig greppa tag i leksaker nu om man håller dem framför honom. Så det kommer mer och mer och det är så mysigt att se! Han ligger nu på nästan 6 kg och är 58 cm lång så kläderna han nyss växt i sitter som en smäck på honom nu och är snart på gränsen till för små. Bodies i alla fall, vissa byxor har han fortfarande 56 i, men det är ju för att han har så korta ben :)

Tiden rusar verkligen förbi och innan vi vet ordet av det så sitter han själv och tar tar i leksaker på egen hand, rullar runt på golvet och busar en massa. Vi längtar såklart dit men helst av allt vill jag ju ha kvar honom där han är nu.. Min lilla bebis :)



måndagsträningen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0