Sedan sist

Mamma var här torsdag och fredag, och det var meningen att vi skulle åkt och badat med Enya, alternativt åkt till busfabriken men det slutade med att det inte blev något av det. Vi var hemma och myste istället och det var skönt det med. Enya och mormor lekte massor på rummet och lillskrutt njöt av mormors sällskap till tusen. Hon somnade även gott efter att mormor läst saga på kvällen, så det var inga bekymmer.

På fredagen gjorde vi inte jättemycket, jag fixade med ett kort till Benny och mamma och Enya bakade lite till gårdagen. Enya tycker det är kul att pyssla i köket, och hon hade en egen liten skål med ingredienser i, mest för att hon inte skulle snora i den riktiga smeten. Funkade himla bra och hon hjälpte till med det mesta.
På eftermiddagen hämtades hon upp av pappa och som vanligt är det sorgligt att hon åker iväg, men samtidigt skönt att jag får vila upp mig lite. Hennes humör kan få mig galen ibland ;)
Mamma åkte till en väninna i samma veva och Fredrik och jag fick kvällen för oss själva som vi mest spenderade i soffan faktiskt. Mys!







I lördags var det meningen att vi skulle åka på bröllopsfotografering, men det blev inställt så vi var hemma och slappade hela dagen, ända till det var dags att åka till Benny på lite 25-årskalas. Där var det jättetrevligt, god fika, trevliga människor och Buzz-spel. Vi åkte däremot hem rätt tidigt eftersom Fredrik inte kände sig helt bra, och hemma kollade vi på dagens avsnitt av Robinson innan det blev dags för sängen.

Igår gick allt i hundra! Först skulle vi fotograferat, men det blev inställt igen, så morgonen blev ändå rätt lugn men mitt humör var allt annat än på topp. Vid lunch åkte vi till stan för att handla fika och så blev det att åka hem snabbt för att hinna städa inför kvällen. Jag skulle ju alltså ha ljusparty kl 16, och allt skulle vara klart till dess.

Vid 13 var vi hemma och då var det bara att sätta fart. På med ugnen för att värma potatisgratäng, vika tvätt, plocka iordning och greja. Som tur var dök mamma upp mitt i allt det där, så hon hjälpte oss med vårt megadiskberg och med lite dammsugning. Tack! Annars hade vi nog inte hunnit ;)

Hur som helst så var vi klara till kl 15 då kvinnan som skulle hålla i visningen kom. Då hjälpte vi henne med upplocket av varorna, sen fixades det lite i köket inför fikat och därefter droppade folket in vartefter. Alla var faktiskt här till kl 16 och så körde vi igång.

Det blev ett riktigt lyckat party! Min största farhåga var att ingen skulle handla, men det gjorde faktiskt alla som var här, och tack vare dem så fick vi välja ut saker från katalogen helt gratis :) Vi fick mycket fint för en rätt dyr summa och jag visar er sen när jag fått alla varor. Tack ni som var här för att ni ville komma, hoppas ni hade en trevlig eftermiddag! :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0