Namnförslag tack

Nu på förmiddagen har vi suttit och försökt komma på namnförslag till vår lilla prins, men det är ju så svårt! Vi har länge varit inne på ett specifikt namn men nu börjar vi vela lite, eller rättare sagt jag.. Det måste ju kännas rätt, på alla sätt och vis ;)

Helst så ska det matcha lite med Enya, gärna låta fint med efternamn och så vidare,
men just nu är vi mest nyfikna på olika förslag från er. Kanske har ni något fint på lager som vi inte ens tänkt på?



Vad ska du få heta?


Kommentarer
Postat av: jessica

http://www.svenskanamn.se/namn/namngenerator

säger att det stackars barnet ska heta Örjan.

Jag röstar starkt emot det.

Örjan är inget fint namn.



Hjalmar är fint. Men jag röstar på Vide.

Det passar med Enya.



Annars kan ni kalla barnet för Jessica,

som en hyllning till mig =)

2010-01-05 @ 17:22:12
Postat av: jessica

Fast nu insåg jag att det blir sådär med ditt efternamn.



Jag röstar för att ni gifter er, tar Fredriks efternamn och att det passar bättre med Vide.

2010-01-05 @ 17:23:33
Postat av: Zandra

Jag röstar för Konrad det är ju så fint men det känns inte riktigt som att nån håller med mig förstår inte varför??? ;)

2010-01-05 @ 18:51:36
Postat av: Evelina svarar

Tack för ditt förslag Jess, men om vi gifter oss blir det nog Fredrik som tar mitt efternamn, eller så behåller vi de vi har nu. Däremot kommer lillkillen få heta Ericsson, iaf tills vidare :)



Och Örjan, det går fetbort! :P

2010-01-05 @ 19:11:29
Postat av: Camilla

Love (Lowe) eller Eddie

Tycker jag är fina pojknamn och går ihop med Enya

2010-01-05 @ 19:28:08
URL: http://millzan.mittsejs.se
Postat av: jess

Hmm...då faller mitt förslag. Vide passar inte med ditt efternamn. Det låter skumt. Som ett norskt dubbelnamn.



Jag ska komma på något annat.

Arvid är fint men det har jag ett ex som heter (om du kommer ihåg honom).

Edvin är med fint.

Vidar gillar jag.

Melker och Olle är två andra favoriter.



Nu har du fått några av mina favoritnamn. Några har jag sparat, jag kan ju inte ge dig "mina" namn =)

2010-01-05 @ 21:53:02
Postat av: Maria

Jag gillar ELIAS!

2010-01-05 @ 21:55:54
Postat av: lena

jag tycker Isak =)

2010-01-05 @ 22:05:37
Postat av: jennie

Frans:) Elton:) Edvin:) lycka till kram

2010-01-05 @ 23:03:03
Postat av: Jenny

Hej!!! Jag tycker att Alvin är gulligt sen håller jag oxå på Anton, det är ju ett av mina favorit namn. men jag tror att ni kommer att komma på ett bra namn till lillkillen.. Hade bra och lycka till med namn på hittandet.

2010-01-06 @ 00:03:33
Postat av: Matilda (Fd skolkamrat)

Hej Evelina!!

Du kanske inte minns mig men vi gick i samma klass (om jag inte minns fel) på Ljungsbro skolan (högstadiet)..

Vad kul att du ska få en liten kille :D Har läst din blogg lite då och då och tycker att det är riktigt kul att läsa om lite allt möljligt som du skriver.. Du ville att man skulle ge dig namnförslag på vad din lille son ska heta, så jag tänkte bara ge din dom förslagen som nog skulle passa :D

Här kommer mina förslag på namn:

Damon, Demian lr Edward skulle kanske passa den lille och matcha Enya med :D

2010-01-08 @ 16:39:34
URL: http://matuuulda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, jag röstar på Egon elr Knut. , jag tycker dem namnen passar till efternamnen det skulle passa jätte bra lycka till nu med barnet hoppas på det bästa namnet.......... Egon eller knut hej då ha det bra!

2010-01-09 @ 18:30:27
URL: http://hjärtahjärtahjärta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0