Jodå

Kvällen igår blev inte riktigt så hemsk som jag hade föreställt mig. Okej, de första 2 timmarna efter att jag väckt Enya var förskräckliga, även om jag försökte få henne på bra humör snabbt igen, men det funkade knappt det heller. Men efter kl 18 var allt lugnt, när Fredrik kom hem var hon på bra humör, hon åt en massa på kvällen och när Fredrik hade åkt iväg på innebandyträning så kollade Enya och jag på Törnrosa, det vi hade kvar av filmen sen vi såg den sist.

Strax efter kl 20 var filmen slut och Enya ville inte alls gå och lägga sig, men hon gjorde ändå som hon blev tillsagd och efter en saga och lite kill på ryggen så sa vi godnatt. Vid 20.30 gick jag in i rummet igen och då sov hon gott, så det blev en rätt skön kväll trots allt.

Imorse däremot var det värre, det var inget som dög. Hon tjöt för minsta lilla, skrek att hon inte alls ville gå till dagis osv, och efter utbrott från både hennes och min sida så lugnade hon ner sig efter att jag fått på henne alla kläderna, och vi kom iväg. Vi var lite sena men hann ändå till frukten.
När vi kom in på dagis så var bästa kompisen den första hon fick syn på, och så ställde hon sig och ropade på henne. Hon hörde tyvärr inte och då sa Enya; "Mamma, ska inte ****** komma och hälsa på mig?" lite försiktigt och då märkte jag på henne att det kanske inte skulle bli några bekymmer idag. När jag fått av henne alla kläder så sprang hon iväg, så jag fick ropa tillbaka henne för att få puss & kram och säga hejdå. Iväg sprang hon igen, jätteglad över att vara på dagis, så tänk vad fort det vänder ibland. Skönt det! :)


Nu har jag lite saker framför mig att göra, tex som att diska, tvätta, damma, dammsuga, bada och vika in den rena tvätten. Alltså kommer det ta lite tid, men jag känner mig rätt peppad, det är inte ofta det sker, hehe :)
Fredrik slutar tidigt idag så antagligen följer han med och hämtar Enya i eftermiddag och vid kl 15 kommer mormor hit och ska stanna till imorgon då skrutt åker till pappa. Så i eftermiddag blir det antagligen badet eller busfabriken, mormor får nog välja. Enya tycker det är lika kul vilket som, så vi får se vad det blir :)




bad eller bus?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hillou, jag har ju varit med om en "normal" förlossning och en igångsättning. Jag ville ju bli igångsatt eftersom det gick så snabbt med Ellioth och att jag inte hann med att få bedövning, eller inte hann med överlag och jag är jättenöjd att jag blev igångsatt. Visst kan jag hålla med dig om att man blir mer nervös när man får ett datum för fölossningen men det är lätt värt det. Det var jätteskönt att få vara på förlossningen från början och min andra förlossning blev en mycket bättre upplevelse än den första, för både mig och pappan. Och min igångsättning tog lika lång tid som min första förlossning, om man räknar från den tidpunkten då vattnet gick. Jag behövde inte få något värkstimulerande dropp heller utan det flöt på av sig självt...Och så fick man ju råd om när det var dags med bedövnin och sånt!



...och en igångsättning är ju i dagens läge inte alls någon större "risk" en att en förlossning startar av sig självt!



Lycka till!

2010-01-15 @ 14:34:37
URL: http://fiuten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0