Fint väder ute, men vi stannar inne

Ytterligare en innedag för oss, inte så lustigt i och med att Enya hade feber igår. Idag är det bättre, men vi stannar ändå hemma i värmen så hon ska kunna gå iväg till dagis på onsdag. Förhoppningsvis är hon feberfri hela dagen idag så vi kan gå till Droppen imorgon, jag behöver verkligen komma hemifrån en sväng!

Annars händer det inte så mycket tyvärr. Jag är fortfarande i valet och kvalet ang. igångsättning, men just nu lutar det ändå att jag väljer det. Inte alls pga återträffen utan för sprutorna/bedövningens skull. Men vi får se som sagt, har ca 2 veckor kvar innan jag måste ha bestämt mig. Tufft val :S

Jag tycker verkligen att tiden går fruktansvärt sakta nu. Är visserligen redan i v 30, vilket gått rätt snabbt, men 10 veckor kvar känns som en evighet! Magen börjar vara i vägen och jag är inte alls bekväm i min kropp och det tär på mig rätt mycket psykiskt. Jag vill känna att jag mår bra, att jag trivs med mig själv, och förhoppningsvis kommer det en tid efter förlossningen då jag gör det. Det gäller bara att kämpa på vägen dit, så är det väl med allt egentligen?

Aja, på tal om något annat. Igår kväll somnade Enya utan ett ljud och det har verkligen blivit en trevlig vana! Läste en saga bara och sa godnatt, och inom 10 min hördes ljudliga snarkningar inifrån hennes rum. Såå skönt. Fredrik och jag gjorde iordning lite morotsstavar med dipp till kvällens film - Johan Falk, som gick på 4:an och hade en myskväll i soffan. Himla trevligt!

Det jag ser fram emot ikväll, förutom att älsklingen kommer hem till oss, är att Familjen Annorlunda börjar igen. Himla kul program att se, kanske speciellt när man är förälder själv, men främst för att det är otroligt tuffa människor som är med. Jag tycker att EN unge är tillräckligt ibland, snart ska jag få två att ta hand om, men att ha TIO är banne mig en bedrift i sig! ;)
Extra roligt ska det bli att få se min favoritfamilj från förra omgången, kul att se hur barnen har ändrat sig och spännande att få reda på om föräldrarna tycker att det är lika "enkelt" med många barn fortfarande :)

Nu ska Enya och jag kolla på film. Blir Lilla Sjöjungfrun, en av mina favoriter som liten. Vet inte om Enya sätt den tidigare, men hoppas hon tycker om den :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0