Det håller i sig

Jadå, jävligheten har hållit i sig under dagen. Jag frågade om hon varit jävlig på dagis och fröken bara himlade med ögonen och det behövdes inte säga något, däremot berättade hon att  Enya hade gått in i sovrummet (Enya sov inte själv) och väckt 2 andra barn för att de enligt Enya "inte alls behövde sova". Kul kul!

Sen när vi skulle gå hem fortsatte det med onda ord och taskig attityd mot hennes bästa kompis. Jag har aldrig behövt ryta i åt Enya på dagis tidigare, men idag trodde säkert de andra föräldrarna att jag inte var riktigt klok, men fy så jobbig hon var!

Gnället har fortsatt här hemma, hon har försökt få mig att låta henne titta på tv vilket hon kunde glömma, för här hemma belönas verkligen inte hennes beteende utan hon får snällt leka på sitt rum vare sig hon vill eller inte. Det dög såklart inte utan hon satte sig i soffan och skulle bara sitta där. Jag vände mig om en sekund och när jag sedan tittade tillbaka så hade hon somnat..

Alldeles för sent för att sova såklart och det gick verkligen inte att väcka henne heller, men det ska jag göra nu när hon precis sovit i 30 min.. Antar med att lilla fröken inte alls är på bra humör efter hon blivit väckt och jag räknar med en helveteskväll. Visst låter det trevligt?




(Och nej, någon feber har hon inte, tempen låg på 36,5 så antagligen är hon bara trött..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0