Bad day

Idag är verkligen ingen bra dag, jag känner mig trött och helt orkeslös.
Dagen började med att jag vaknade strax innan 5 av Fredriks väckarklocka, och eftersom jag blir klarvaken av att försöka få honom att kliva ur sängen och åka till jobbet, har jag riktigt svårt att somna om igen.
Efter ett tag fungerade det såklart men när min klocka ringde så var jag inte alls sugen på att gå ur sängen! Jag var illamående och hade världens huvudvärk!

Jag försökte ringa Fredrik i hopp om att han kunde ringt dagis (jag har fortfarande inte sparat deras nya nr här hemma, Fredrik har det bara på sin mobil) och sagt att Enya kunde stannat hemma idag. Men eftersom han aldrig har telefonen på sig (morr!) så fick vi snällt pallra oss upp och knalla iväg.

Lätt att komma dit var det däremot inte, med oplogade vägar med några decimeter snö på. Vi tog pulkan i hopp om att det skulle gå lättare men tji fick jag! Ett ordentligt träningspass blev det däremot på vägen dit och hem, och några svimningsanfall på det. Kunde ju inte kännas bättre!

När jag kom hem bestämde jag mig för att avbeställa min tid hos barnmorskan. Lite trist eftersom jag gärna hade velat höra hjärtljuden på lillen och kolla upp så alla prover ser bra ut, men jag vågade inte riskera att falla ihop inne i stan. Det blir ju en bit att gå när man tar bussen, så jag avstod helt enkelt och det är jag väldigt glad för nu. Huvudvärken sitter i och näsan kittlar hela tiden, så antagligen åker jag väl på att bli sjuk nu lagom till helgen. Det vore ju nåt.




Innan jag avslutar måste jag nämna ett par rader om gårdagen. Igår var dagen D, då jag och Fredrik var inne på Special MVC och pratade om igångsättningen. Det BLIR igångsättning någongång i mars, men när vet vi inte än. Det jag vet är att det inte blev riktigt så tidigt som jag hade hoppats, men jag ska in på undersökning den 16/3 och kolla hur "mogen" jag är, så efter den dagen vet vi!

Och vet ni? Även om jag fått ett preliminärt datum så är jag inte ett dugg nervös.. än! Känns ju toppen det här, i alla fall just nu :)

Efter vi varit på sjukan (Fredrik pluggar hemma varannan vecka nu, om ni undrar varför han var med och Enya var på dagis) så intog vi lunch på Ikano och sen shoppade vi lite kläder till lillen. Lite på rean, men det vi mest var ute efter var ett "åka-hem-från-BB"-plagg och igår hittade vi en body och ett par byxor som vi bestämde oss för. Och igår kväll var vi även och köpte en vagn, så nu är det bara ett skötbord och lite småplock kvar att köpa innan förlossningen.. Såå skönt! :)


Förresten går Enyas nattningar MYCKET bättre nu! Hon nämner inte ens nappen, gnäller inte om att hon inte vill sova själv utan lägger sig glatt i sängen och lyssnar på saga och så somnar hon oftast inom 15 minuter.
Inte ens nämnde hon sina nappar igår när hon såg att vi köpt nappar till bebisen, utan hon sa bara att hon också hade napp när hon var bebis och att lillebror kunde få hennes.. Men det går ju inte eftersom hon inte har några, men gesten var gullig :) Som med allt annat.. Ingen annan får låna hennes saker, men lillebror ska få allt av henne säger hon, vi får väl se om det låter likadant när han väl är här.. Hihi.. sötungen min :)



en liten groda kommer vi komma hem med efter förlossningen :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Vad skönt att ni har bestämt er för igångsättning nu... kommer bli jättebra! Supersöta kläder ju! Ta hand om dig och magen nu. Kram

2010-01-28 @ 12:05:08
URL: http://wilmerpersson.blogg.se/
Postat av: jennie

gulligt:)

2010-01-29 @ 10:38:31
Postat av: jess

Vad blev det för vagn då?

2010-01-29 @ 11:55:57
Postat av: Evelina svarar

Jess: Det blev en Emmaljunga kombi, en äldre modell. Den är röd, svart och grå och har mjuklift, vilket jag var ute efter. Kanske inte jättefin men den duger till oss ;)

2010-01-29 @ 13:12:02
Postat av: jess

Du får lägga upp en bild. Den är säkert jättefin. Jag vill se!

2010-01-29 @ 14:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0