Varning för långt inlägg

Igår var det en ganska fullspäckad dag för mig, och därför valde jag att inte skiva igårkväll då jag hellre tog det lugnt.

Det började med att klockan ringde strax innan 6, då var det bara att kliva upp, göra sig iordning och försöka få Fredrik ur sängen. Frukost åt vi tillsammans och därefter gjorde jag iordning lite matsäck som jag behövde under dagen. Runt 7 åkte vi hemifrån och in till Kvinnohälsan dit jag skulle, sen åkte Fredrik vidare mot universitetet där han hade sin första obligatoriska föreläsning.

Jag skulle ju träffat barnmorskan förra veckan men eftersom det inte blev av då så fick jag en ny tid, vilket var igår 7.45. Fick träffa en annan bm än min vanliga, men det gick super och hon var jättetrevlig. Mitt järnvärde hade gått upp en del så det var jättebra och alla andra prover såg fina ut de också. Skönt!
Hon mätte magen som ökat 4 cm, ligger nu på 31 i SF-mått och så skrev hon in min vikt för första gången också sen inskrivningen. Hon berättade att rekomendationen är att man inte ska ha gått upp mer än 6 kg fram till v 33, och där klarade jag mig bra eftersom jag bara gått upp 5 kg, så jag är nöjd! :) Får bara hoppas att jag håller mig ungefär så, för en massa mer vill jag inte gå upp - jag måste ju gå ner det sen också.

Efter mötet med barnmorskan fick jag vänta en halvtimma ungefär på nästa grej som skulle ske. Föräldraträffen.
Tyvärr kunde ju inte Fredrik följa med denna gång, så jag var den enda som inte hade sin karl med sig, men det gick fint ändå. Jag träffade Tessan och Tobbe (ett par som Lollo & Benny bott grannar med) och dem satt jag med hela tiden, med andra ord hade jag några i alla fall att prata med, jag som inte är så pratglad annars ;)

För min del kunde det egentligen kvittat att gå på kursen, eftersom jag varit med om det tidigare. Men jag valde att gå ändå igår eftersom jag kunde återberätta lite till Fredrik som missade det. Nästa träff är nästa tisdag och då ska vi båda gå, ska bli spännande att se vad han tycker om det.

När träffen var slut så gick jag en runda på stan och kollade på kläder. FY vad mycket fint det finns i butikerna nu! Som tur är kollade jag inte på något till mig själv, för då hade jag blivit ännu mer sugen på att handla, men det räckte gott med att kolla på allt fint till barnen. Fredrik slutade sin dag vid kl 12, så vi tog en lunch tillsammans på Five Tastes och efter det var jag tvungen att åka tillbaka till Kvinnohälsan för dagens sista möte.

Då var det dags för en "kurs" i bäckenbottenövningar/knipövningar. Väldigt nyttig info måste jag säga, och även om det handlade om tiden efter förlossningen så var det bra att få reda på det nu. Om jag ändå hade gått en sån kurs när jag väntade Enya, då hade jag kanske inte haft lika mycket problem med bäckenet som jag har nu..
Men förhoppningsvis kommer jag igång med dessa övningar efter denna förlossningen och får det att hjälpa mina besvär en del i alla fall. Det är målet :)
Väldigt nyttig info som sagt, så har ni chansen att gå på det så gör det, ni gravida där ute..

När kursen var slut kom Fredrik in och hämtade mig, men innan vi åkte hem så var vi bara tvungna att gå lite på stan innan. Ville ju visa allt fint jag hittat ;)
Tyvärr kunde vi ju inte handla så mycket, och det finaste fanns tyvärr inte i rätt storlekar men lite kom vi hem med i alla fall. Köpte en jacka till lillkillen, som vi hoppas han kan ha framåt hösten sen, den var på rean så den kunde Fredrik inte motstå, hehe. Sen köpte vi 2 par byxor till lillen och en body, och ett par tights till Enya som vi hoppas hon kan ha i vår/sommar. Ska testa på henne när hon kommer till oss, är de alldeles för stora får vi väl byta.. Spinkig som hon är ;)



När jag kom hem var jag riktigt trött, men lyckades ändå hålla mig vaken till efter kl 21 i alla fall ;) Fredrik tycker väl inte att jag är så rolig nu för tiden som inte orkar nåt, men förhoppningsvis blir det bättre när våren är här och man får lite extra energi av solen.. Eller ja, hoppas kan man ju alltid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0