Update

Vi har haft rätt fullt upp sen Enya kom i fredags. Vi hämtade henne kl 14 från dagis båda två och på hemvägen lekte vi lite i snöhögarna och när vi kom in blev det en massa bus. Det var ju tänkt att vi skulle ha lite fredagsmys men det blev ändrade planer. Istället följde Enya och jag med Fredrik när han spelade innebandymatch. Deras lag vann och Fredrik gjorde ett mål som vi givetvis missade då Enya blev kissnödig ;) Men det kommer nog fler tillfällen, hehe.. Vi kom hem rätt sent så då var det hopp i säng för skrutt, och för vår del blev det Let's Dance, som alltid på fredagar. Trevligt trevligt!

I lördags tog vi en tripp upp till simhallen, något vi nästan gjort till en vana den veckan vi har Enya. Där uppe var vi inte direkt själva, kändes som halva Ljungsbro var där.. Enya satt som fastklistrad på Fredrik nästan hela tiden eftersom hon tyckte det var lite läskigt med så mycket andra barn där, men då och då simmade hon iväg lite själv och så vågade hon sig till och med på ett hopp från kanten. Inte illa för vår lilla fegis ;)

På lördagkvällen åkte vi in till stan, till Fredriks syster Anna på lite kalas. Hon blev nämligen 25 år i fredags och sånt måste ju firas! Enya fick vara med och öppna presenten, och sen blev det god mat, tårta och Melodifestivalen. Enya hade en godispåse med sig som hon mumsade i sig under tiden hon dansade och busade med alla som var där. Vi åkte hem efter melodifestivalen och Enya somnade gott i bilen, så henne bar vi bara in och la direkt när vi kom hem. Själva hade vi hyrt film, så det blev "Wallander - Dödsängeln" för oss, plus lite godis och chips.

Vet ni? Vi har faktiskt hållit uppe med chips och godis nu sen nyår och det har gått förvånadsvärt bra! Fram till nu då, eftersom jag blir lite extra chipssugen när det är melodifestival ;)
Jag åt dock bara 4 chipsbitar och 3 godisbitar så det var bra gjort av mig. Värre var det igår då vi plockade fram det goda igen till "Änglar och demoner", och helt plötsligt så var chipsen mycket godare än dagen innan och det slank i många bitar, alldeles för många. Men men, det går ju inte slänga en halvfull chipspåse, det är jag för snål för ;) Det finns lite chips kvar i påsen fortfarande men om jag känner mig rätt så tar påsen snart slut. Mycket lättare att inte äta när det inte finns hemma, eller hur?

På tal om igår.. Det var verkligen ingen bra dag!
Enya lyssnade verkligen inte alls, varken på mig eller på Fredrik utan var på riktigt skithumör. Minsta lilla tillsägelse och hon tjöt efter pappa, något som jag verkligen undrar över varför?
Främst var våra bråk angående städning i hennes rum. Hon brukar vara duktig och lyssna på oss, tidigare veckor har hon städat det hon lekt med innan hon plockat fram nya saker men nu såg hennes rum ut som ett bomnedslag! Allt låg verkligen på golvet och hon struntade blankt i vad vi sa. Nu har vi inte som "krav" att hon ska städa hela sitt rum alldeles själv, men det vi VET att hon klarar av att städa själv, det får hon faktiskt göra själv också. Vi ska inte behöva städa åt henne, det tycker jag inte.

Hur som helst så slutade det med att hela dagen gick utan att hon städade, och Fredrik fick sätta sig där inne och säga åt henne vad hon skulle städa undan och var det skulle vara. Hon vet exakt var sakerna ska vara men av ren lathet så gör hon det bara inte. Kanske trots, kanske pga något annat, men hur som helst hoppas jag att hon ändrar humör.. Det är verkligen inte kul att vara arg på henne hela tiden, jag vill ha den där gosungen tillbaka, som lyssnar och som är snäll..



en bra stund hade vi igår dock, det var när vi var ute.. det var mys


Kommentarer
Postat av: jessica

Haha söt bild men jag är nog lite blind. Tyckte det såg ut som att hon satt på kanten till en isvak. Hann tänka att ni blivit totalt knäppa.

Sen vaknade ögonen =)

2010-02-08 @ 16:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0