Ingen ork

Vi har haft en väldigt bra vecka hittills och jag har varit på gång att skriva om våra dagar flera gånger, men det har helt enkelt inte blivit av. Trist va? ;) Vi har hur som helst haft Enyas mormor på besök ett par dagar vilket har varit väldigt trevligt, sen har vi myst tillsammans en massa, vi har varit hos Lollo på inflyttningsfest och det mesta har varit riktigt bra, och lillskrutt har varit på gosigt humör mestadels! Toppen när det är så :)


Idag var vi barnvakt till Enyas kusin Hampus på förmiddagen innan det var dags för dagis. Hampus är hos Enyas morfar ett par dagar den här veckan och eftersom morfar skulle till vårdcentralen imorse tog vi oss an vildingen en liten stund, och sen följde både morfar och Hampus med oss till dagis där vi lämnade av Enya. När vi kom hem så blev det slöande eftersom jag inte känt mig så pigg idag. Lite förkyld, ont i huvudet, värk i kroppen har jag haft och det har känts som att jag är på väg att bli sjuk. Trist värre!

Kändes lite bättre då vi hämtade Enya på dagis igen men sen vi kom in har det bara blivit värre. Jag hade planerat en myskväll för mig och Enya eftersom Fredrik är iväg och käkar med jobbet, men det blev inte alls som jag tänkt mig. Efter maten så vägrade fröken precis allt, allt som brukar gå jättebra annars! Ingen tandborstning, inget tvätta sig, inget ta på sig pyjamas, inget dög med andra ord. Jag tyckte att jag tog det väldigt lugnt till en början för jag ville verkligen inte bli arg på henne, men till slut så brast det och jag sa till henne att om hon inte gör si och så - ja då är det sängen som gäller direkt och hon blir utan saga och mys i soffan.

Ni skulle inte tro att hon lyssnade, så hon fick faktiskt lägga sig redan 19.20, men DET vägrade hon inte, utan jag fick både puss och kram och sen dess har hon legat kvar i sängen och till slut somnade hon ju. Det är så trist att det ska sluta sådär, men ibland kan jag bara inte hålla mig sådär lugn som jag kanske borde, speciellt inte när jag mår som jag mår. Men - hon lider ju inte av det direkt, det värsta är bara att hon tjuter efter pappa så fort hon inte får som hon vill. DET är tröttsamt!

Efter hon lagt sig så tog jag tempen, har frusit något fruktansvärt sen vi kom hem från dagis, och visst visade den på 1,5 grader mer än normaltemp, men inte mer än så. Nu har det istället gått över i att jag är varm som ett element i ansiktet, men fryser i övrigt vilket är obehagligt till tusen. Tempen är dock densamma så jag hoppas att den inte stiger, för sjuk vill jag verkligen inte bli. Däremot är värken i huvudet och i kroppen kvar, så det skulle vara skönt att lägga sig, men snäll som jag är så väntar jag uppe till älsklingen kommer hem. En liten godnattpuss vill jag allt ha innan jag somnar ;)



lite godismys med mormor i helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0