Bombnedslag

Idag är det onsdag och det är ytterligare en sån där dag då jag inte har någon motivation till något. Det enda jag gjort idag typ är att ha badat, men det blev bara en snabbis eftersom jag höll på att somna. Och somna i badkaret när jag är ensam hemma vill jag inte, vill ju inte drunkna liksom ;)

Annars har jag varit vaken sen 7 imorse, men jag ville inte riktigt inse det själv förrän när Fredrik kom in och sa hejdå. Då var jag ju pigg som en ? och kände att jag lika gärna kunde kliva upp. Somna om då gick bara inte och så hade jag världens huvudvärk som vanligt.. Kändes lite bättre efter frukosten men jag är helt bombsäker på att det är mina visdomständer som spökar. De har varit på gång nu i typ ett år men det går såååå långsamt, och sen är det antagligen lite synproblem med i bilden också, men det är något jag ska ta tag i efter förlossningen sen. Känns bra!

Hemmet ser förövrigt ut som ett bombnedslag. Jag trivs inte det minsta! Står glas överallt, pizzakartonger sen igår, soppåsen är överfull, det finns ett diskberg som heter duga, i Enyas rum ligger det leksaker utspritt överallt och för att inte tala om badrummet. USCH! Och just det, en massa papper och reklam också, som helst av allt skulle tagits ut till tidningsinsamlingen redan förra månaden, men som liksom inte blivit av..
Jag undrar faktiskt hur i helskotta det kan bli såhär på så kort tid?? Jag vet att jag har blivit latare än latast nu på sista tiden, men när jag bodde ensam med Enya var hemmet alltid på topp. Konstigt att jag inte har samma vilja nu som då.. MEN - jag ska ta tag i det. Inte just idag men imorgon kanske? ;)

Idag är Fredrik borta hela dagen och det är faktiskt rätt tomt här hemma. Finns inget att göra (okej, där ljög jag, men förutom det där tråkiga över) oftast men idag ska jag faktiskt hänga med Lollo till stan. Hon har som jag nämnt tidigare, flyttat till ny lya och därmed behövs det handlas lite. Både inredning och lite mat, och då bjöd jag med mig själv. Ska bli riktigt skönt att komma ut en stund, se lite andra människor och prata lite strunt. Sånt uppskattas alltid :)

Innan vi åker vid 16 ska jag bara komma på något att äta. Det kommer säkert sluta med pommes som det alltid gör när vi inte har kyckling hemma, men något annat vore ju trevligt. Nåja, får se.
Nu är det dags att jag klär på mig och sen ska här plockas iordning. Lite måste jag ju göra när jag går hemma, även om det inte är det roligaste jag vet.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0