Tillbaka ett steg

Det blev sig så att jag tog med Elmer till vårdcentralen igår. Efter att jag ringt och rådfrågat så ville de ändå kolla på honom eftersom han har nedsatt aptit och är gnällig. Väl i väntrummet bajsar han ner sig totalt så vi fick byta kläder till och med. Najs!

Läkaren hann dock kolla avföringen innan vi bytte blöjan och det kändes rätt skönt. Ingenting var fel med Elmer efter undersökningen, men lite svar fick vi. Ang spyorna så trodde de att det var så att han sväljer så mycket saliv nu i och med tänderna, det måste komma upp någongång och därför har han kräkts så sporadiskt. Sen fick vi order om att sluta med fullkornsprodukter till honom då hans tarmar inte verkar klara av det. Han började ju med fullkorn vid 8 månader och ungefär så länge som han ätit det så har hans mage strulat. Så igår fick jag knalla ut till affären och köpa 4 mån-gröt och 6 mån-välling och det kändes ju sådär när vi precis köpt på oss av fullkornet, men allt för att lilleman ska må bra såklart!

På kvällen smaskade han faktiskt i sig 300 ml välling och tidigare har han knappt ätit 100 ml innan han vägrat flaskan. Någon var hungrig! Jätteskönt att han äter vällingen så bra igen, så nu håller vi alla tummar vi har för att han ska bli bättre! Imorse bajsade han dock ner sig igen så det var bara att slänga in ungen i duschen, men så tar det väl ett par dagar innan tarmen läker.. Stackars liten som ska behöva ha det så :(

Egentligen skulle vi käkat just nu men lillplutten sover fortfarande så jag får hitta på nåt annat under tiden. Kanske skriva lite julkort? Är inte klar än..
Enya kommer hem vid 15.30 och jag räknar minuterna.. Längtar så! ♥


syskonbus :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0