Dag 2, Mina föräldrar

Jag har de absolut bästa föräldrarna man kan tänka sig! Vi (tillsammans med min bror) bodde tillsammans i 9 år till mamma och pappa bestämde sig för att skiljas. Ett beslut som jag idag känner mig okej med, men som då tog väldigt hårt. Det blev sig så att jag fick bo hos mamma och min bror hos pappa. Något "varannan vecka" hörde jag aldrig talas om och varför vet jag faktiskt inte. Tror mest att det var för att ingen av dem skulle vara helt själva en vecka. Nu i efterhand tycker jag att det var det dummaste beslutet ever, både för mina föräldrar och för mig och min bror!

Tyvärr hade jag inte så mycket kontakt med min pappa under tiden jag växte upp. Jag sov över där väldigt sällan och träffade honom någon gång i veckan bara. Jag ville helt enkelt inte. Mamma däremot tjatade på mig att gå över dit (bodde bara några minuter från varandra) och visst hälsade jag på, men inte alls ofta. Förstår inte alls varför jag inte ville, men så var det. Min bror var aldrig hos oss heller och idag har han och mamma knappt någon relation alls. Jättetrist!

I början av deras separation så funkade deras relation bra, de var vänner och vi kunde träffas allihop, de pratade med varandra och det var jätteskönt. Det blev värre och värre med åren och nu kan vi inte ens bjuda båda på julafton exempelvis, för de kan verkligen inte umgås. Jag har fått höra mycket skitsnack under åren som gått och det är tyvärr mest pappa som skött det illa. Jag vill inte på något vis hänga ut honom här, jag vet även att han läser och han riskerar att bli ledsen, men jag skriver från min synvinkel och då är det ju så.

Pappa har många gånger sagt en massa saker om mamma som inte stämmer. Jag har alltid försvarat mamma i dessa lägen och har tagit väldigt illa vid mig av vissa saker han sagt, men det som gjorde mig mest illa var när pappa inte tänkte komma på min student bara för att mamma och hennes dåvarande sambo skulle vara där. Pappa sa till mig att han till och med förstod om jag inte ville ha någon mer kontakt med honom (trodde aldrig att det skulle gå så långt!) men det slutade med att jag för första gången i mitt vuxna liv grät inför honom och slängde ur mig allt jag gått och burit på.

Han kom på min student. Han stod visserligen inte bland de andra och han var aldrig med på middagen efteråt, men han kom. Det var det som betydde något. Allt har blivit mycket bättre sen dess och även sen Enya kom. Det är jag jätteglad för idag! Om jag ska vara helt ärlig så har min högsta önskan genom alla år varit att mina föräldrar ska kunna prata med varandra igen och vara som vanligt folk. Fredriks föräldrar har en jättefin relation till varandra trots de är skilda, varför kan inte mina det?

Utöver det bittra mellan mina föräldrar så är pappa världens bästa. Han ställer alltid upp, vad det än är! I mina yngre år var han den som följde med mig på konserter. Vi har varit på 3 Backstreet Boys-konserter tillsammans, på vattenfestivalen, vi åkte till Halmstad för att kolla på Gyllene Tider-utställning och så har vi varit i London ihop. Dessutom är han den snällaste någonsin, världens bästa pappa som sagt. Hade velat ha bättre kontakt med honom, men tror att anledningen till att jag växte upp med mamma så har hon och jag blivit bättre vänner, och samma sak med min bror och pappa.

Mamma då? Också världens bästa såklart. Har alltid funnits där för mig. Hon har varit min bästa vän men även min värsta. Vi är så fruktansvärt lika till sättet och det har varit många gånger hon inte stått ut med mig och idag förstår jag såklart varför ;) Vi har haft mycket roligt tillsammans och hon har många gånger talat mig tillrätta ang killar och andra problem jag haft. En bra mentor helt enkelt och vi har än idag en väldigt bra kontakt, kan prata om allt och det är jag glad över!

Även om jag har svårt att visa det så älskar jag mina föräldrar enormt mycket. Det hoppas jag att de vet! ♥



Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Mina föräldrar
Dag 03 – Blogglänk
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Blogglänk
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Blogglänk
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Blogglänk
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Min favoritartist
Dag 22 – Min första kärlek
Dag 23 – Blogglänk
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Mina framtidsplaner/drömmar
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Blogglänk
Dag 29 – Låt + minne
Dag 30 – Min kärlek

Kommentarer
Postat av: jessica

Vad fint skrivet av dig. Sådär rakt ur hjärtat. Jag började gråta. (Jag är en mes.)

2010-12-12 @ 02:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0