Dag 1, Om mig

Jag heter som bekant Evelina och är 27 år (snart 28, hjälp!). Jag är född och uppvuxen i Ljungsbro utanför Linköping och här bor jag nu med min sambo Fredrik och mina barn Enya och Elmer. Enya har jag från ett tidigare förhållande och hon bor hos oss varannan vecka. Det är såklart väldigt tufft att ha det så, men det är mest rättvist så för alla parter.

Att vara föräldraledig är helt underbart men jag längtar ut i arbetslivet! Tyvärr har jag aldrig haft ett arbete sen jag tog studenten, mer än en visstidsanställning på ett halvår som jag tillbringade på ett dagis. Det var under den tiden jag faktiskt lärde mig att tycka om barn, så tack alla underbara barn på det dagiset! Ni gjorde att jag vågade skaffa egna och det är det absolut bästa jag varit med om.

I övrigt så har jag en fin familj som jag träffar alldeles för sällan. En storebror vid namn Andreas och en mamma och en pappa såklart. Mer om dem kommer i ett alldeles eget inlägg.

Jag sitter ofta vid datorn, älskar att läsa bloggar och det är det första jag gör när jag slår på datorn. Jag har även blivit lite av en Facebook-nörd och när tid finns så fixar jag med bilder i photoshop. Musik är ett annat stort intresse och jag har en väldigt konstig smak om man frågar folk. Den bästa enligt mig! ;)
Allt från dansband till rock, bara det är en trallvänlig melodi så funkar det. Är det sen en fin text till så blir det plus i kanten, men det är alltså inte så viktigt för att jag ska välja att lyssna på det.

I gymnasiet läste jag Media och trivdes väldigt bra. Jag var länge inne på att plugga vidare till fotograf men de planerna har jag lagt ner då jag inte alls fotar på samma sätt längre. Lite synd faktiskt eftersom jag tycker det är riktigt kul. Mörkrummet var däremot min absoluta favorit (där man framkallar sina bilder) och hade jag ett eget hade det varit guld! Nu får jag nöja mig mer lite halvtaskiga bilder men eftersom jag oftast fotograferar mina vackra barn så kan det ju inte bli annat än fint, eller hur!?

Under tiden jag skrivit det här så har jag kommit på hur mycket det egentligen finns att skriva, så jag väljer nog att avrunda här innan folk tröttnat totalt. En sista grej bara!

Vid 5 års ålder började jag intressera mig för killar och jag fick snabbt en favorit när jag började lekis. Jag var ofta "kär" i killar men kärlek visste jag inte alls vad det var egentligen så på kärlekslistan genom åren har det funnits 100-tals killar, både kända och okända ;) De var snygga helt enkelt, men jag sa såklart att jag var kär i varenda en, hehe. Tyvärr har jag inte haft det bästa omdömet vad det gäller det manliga könet så jag har ofta fallit för fel typer och blivit både lurad och utnyttjad. Lyckligtvis så lär man sig av sina misstag och idag har jag världens bästa kille vid min sida och jag skulle inte vilja byta mot någon i hela världen!


Sådär ja, det var lite om mig. Hoppas ni fick reda på nåt nytt. Jag gör säkert en del 2 i detta ämne om någon skulle vilja, känns som jag inte fick med så mycket.. Lite egenskaper osv kommer jag nog skriva om då.


en svarthårig evelina i gymnasiet


Kommentarer
Postat av: jessica

Oj vad glad jag blev över en bild från gymnasiet. Det kom så oväntat. Nu blev jag alldeles fnissig.

2010-12-10 @ 14:21:50
Postat av: Solveig

Vad roligt att få känna dig från din egen sida,men fortsätt med foto annars kommer du att ångra dig,tyvärr har jag sålt allt som hörde till mitt mörkrum annars hade du kunnat ta över dom. Kram.

2010-12-11 @ 10:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0