Dag 1, Om mig (del 2)

I punktform.

• Jag är väldigt blyg och har varit det så länge jag kan minnas. Jag har jättesvårt att ta kontakt med nya personer och pratar inte gärna i "onödan". Har jag inget att säga så låter jag bli helt enkelt. En egenskap jag önskar att jag kunde övervinna då jag känner att det hindrar en massa i livet!

• Jag lider av telefonfobi, som jag så fint kallar det. Hatar verkligen att ringa upp människor och värst är när man ska ringa dagis, försäkringskassan eller något annat ställe man liksom inte kan strunta i. Oftast ringer andra åt mig men är jag riktigt tvungen så ringer jag, men jag gör det inte utan att få ångest över vad jag ska säga! Vänner har jag också svårt att ringa, om jag inte är säker på att det är den jag ska prata med som svarar, då går det mycket bättre. Beror såklart på hur nära vän man är också, vissa går ju bättre än andra om man säger så :) 

• Min värsta ovana (förutom de över) är att jag biter på naglarna. Har gjort det så länge jag kan minnas också men hade några års uppehåll faktiskt då jag var jätteduktig. Nu har jag tyvärr börjat igen och jag hatar det verkligen! Enya har även hon börjat bita men jag vet inte om det är från mig, hoppas inte det!

• Jag vill jättegärna flytta! Helst till hus såklart men det får vänta ett par år till vi har en mer stabil ekonomi. Till dess vill jag bo i en större lägenhet där det finns grannar med barn som man kan umgås med om dagarna. Jag trivs jättebra i vår lägenhet nu men det är dåligt med barn på vår gård, och sen avskyr jag verkligen alla buskar i vår trädgård! Fick vi bara kapa ner allt så skulle det bli så mycket bättre!

• Jag har en egenhet att få favoritbitar i nästan alla låtar jag tycker om. Det kan vara ett ord som sjungs på ett speciellt sätt, ett instrument eller vad som. Jag älskar såklart mina favoritbitar! ;) Länkar en favoritbit längst ner sen, så ni fattar ;)

• Som liten var jag ganska bra på fotboll. Jag spelade massor med min bror och hans vänner på fritiden och ville jättegärna börja spela i lag. Jag var med på en kompis träning en gång, i hällregn, jag ramlade i en stor vattenpöl, avskydde hela träningen och gick aldrig mer dit. Haha!

• Jag är praktiskt lagd och tycker om att pilla med saker. På det sättet har jag tålamod men inte annars. Är väldigt noggrann! Älskar att pyssla i photoshop, som liten pärlade jag en massa pärlplattor, jag har testat på att dreja och det älskade jag. Har även varit inne på att plugga till guldsmed men har fortfarande inte bestämt mig.
Jag hade även en period då jag tecknade en del. Kan inte säga att jag är duktig men vissa grejer gjorde jag i alla fall så att man såg vem det var, det är ju alltid nåt! ;)

• Jag är helt urkass på att sjunga och hatar att sjunga så andra hör. Jag sjunger inte ens för mina barn inför Fredrik, så illa är det. Jag skäms eftersom jag sjunger så dåligt så jag vill skona andra från min förfärliga stämma ;) Har trots det sjungit i skolans melodifestival inför hela låg- och mellanstadiet :O Kan tillägga att jag kom sist, haha!


Sådär ja, lite mer. Mest negativa saker ser jag, men så är det också lättast att komma på sånt. Nåja, det var det. Nästa gång får ni läsa om mina föräldrar, min fina mamma och pappa ♥




2.57 "And he stole from the rich and the poor and the not-very-rich and the very poor".
Bästa meningen och det understrukna är det absolut bästa av allt.. Så ni vet vad jag menar ;)

Ingen annan där ute som är lika galen som jag vad det gäller såna favoritbitar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0