Onsdag igen

Har varit tre rätt lugna dagar, en del promenader och lite skitsnack med Lollo. Trevlans!

Elmer och jag var på BVC i måndags, han hade gått upp bra i vikt och allt såg fint ut. Vi pratade lite igen angående hans kräkningar osv, men sköterskan tyckte inte att vi ska oroa oss. Han verkar ju må bra, så vi ska fortsätta som vi gjort..

Däremot har jag själv kommit på att Elmer blev aningen kinkigare och kräktes mer efter månadsdagen då vi började ge honom D-droppar. Sen han kaskadkräktes 2 ggr i lördags bestämde jag mig för att sluta ge honom dropparna och än så länge (peppar peppar) har det faktiskt varit lugnt på kräkfronten! Jag berättade om mina misstankar för sköterskan och hon tyckte att vi ska hålla uppe i en vecka och sen testa igen för att veta säkert. Hon hade aldrig varit med om någon som reagerat på dropparna förr, men någon måste ju vara den första. :/

Det vi annars gjort är att vi låter honom äta mycket saktare nu, det tar ju lite längre tid givetvis men bättre det än att han ska få i sig maten för fort. Dessutom har han börjat äta mer nu igen, efter ett uppehåll då han inte velat ha så mycket mat.. Kan ju varit därför han varit lite kinkig efter maten, mer hungrig med andra ord. Fast lite upp och ner går det allt, inatt ville han knappt ha någon mat alls, imorse åt han 165 ml och senast bara 140 ml.. Men han är ju inte mer än människa, ibland är man ju mer hungrig än andra gånger, så är det bara.

Men huvudsaken är att han får behålla maten i alla fall och han är en rätt så nöjd bebis numer, så jag är mer än nöjd! :)



suddig bild från igår då han pratade med sig själv i spegeln :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0