Sjukhusbesök

På torsdagsmorgonen blev det att gå upp redan vid kl 7 med Elmer, det var ju matdags. Och eftersom jag måste börja vänja mig snart vid att gå upp då och göra mig och barnen redo inför dagis så bestämde jag mig för att gå upp istället för att somna om. Elmer var vaken i 45 min innan han somnade igen och jag låg vid tv:n och hann med ett mål mat till honom igen innan Fredrik klev upp.

Vi gjorde inte så mycket den dagen, var en sväng på Maxi och handlade lite bara, annars var vi mest hemma och tog det lugnt. Var ju rätt seg så det var skönt.
På kvällen vid 21 vaknade Elmer som vanligt, det är hans vakentid mest på kvällarna vilket inte alls är så smidigt, men vad gör man? Går det inte hålla honom vaken på dagen så går det inte ;)

Den här kvällen var däremot inte vad den brukar, han hade jätteont i magen och skrek mellan 22-00. Fredrik ringde 1177 efter midnatt för att fråga om vi kunde ge honom lite laktulos (sockerlösning som löser upp avföringen) i maten eftersom det antagligen var pga magont han skrek. Han var stel som en pinne stackarn och skrek som om vi försökte ha ihjäl honom, något mer hjärtskärande har jag inte varit med om :/

Vi fick rådet att åka till barnjouren på sjukan och där fick han hjälp att bajsa och de undersökte honom för att se om han var jätteförstoppad. Det var han lyckligtvis inte (kom mer bajs där inne än det gjort på hela veckan hemma) så vi fick åka hem och så skulle hon ringa dagen efter och säga hur vi skulle göra med maten forsättningsvis.

På morgonen ringde hon och de ordinerade oss att ge Elmer vatten 2 ggr per dag, vilket inte har gått jättebra. Han gillar verkligen inte vattnet och får inte i sig alls mycket, men vi har i alla fall märkt att avföringen blivit lite lösare nu och det är ju positivt. Antagligen har det bara tagit längre tid än normalt för honom att vänja sig vid den nya ersättningen, för vattnet vi gett honom kan knappast ha hjälpt.
De var även lite oroliga för hans vikt eftersom han inte ens kommit upp i födelsevikten, och det blir man ju som förälder lite orolig för också.. Får verkligen hoppas att han gått upp mer till tisdag då vi ska till BVC igen.

Det är så synd om honom när han mår sådär.. i övrigt har vi ju en jättenöjd liten kille som nästan sover hela dagarna, men så vaknar han på kvällen och det är väl då han kommer på att han måste bajsa och så går det inte alls.. Stackarn :(


Kommentarer
Postat av: Lollo

Stackars lilla Elmer! Hoppas han mår bättre nu :)

Kram!

2010-04-04 @ 19:24:12
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0