Kontrast

Igår hade vi en jättetrevlig dag!
Vi var ute hela familjen i det fina vädret och umgicks med Lollo och Felicia. Barnen (ja, inte den minsta då) gungade, sprang runt och lekte, åkte rutchkana och busade en massa på förmiddagen. Efter en stund ute blev det dags för lunch och den intog vi hemma hos oss, en blandad kompott kan man säga. Fredrik och Lollo åt tacos, barnen fick korv och makaroner och jag åt potatisgratäng med kött. Så går det när man har rester ;)




Vi fortsatte att umgås fram till kvällen då det blev dags för Lollo och Felicia att gå hem. Då började F med att göra pannbiffar i massor och sen blev det käk för oss alla, och därefter sängen för Enya.
Fredrik och jag kollade på film men jag orkade inte titta klart, så jag gick och la mig. Elmer var smågrinig och snuttig som tusan och vägrade ligga i sin säng, så han fick ligga hos pappsen under tiden..

Imorse vaknade jag av ett hungrigt skrik så det var bara att kliva upp. Inte så svårt idag eftersom han sov ända till 7.30, lite lyx sådär. Stod i köket och fixade ersättningen och fick en rejäl chock när jag tittade ut! SNÖ! Hela marken är helt kritvit och det sitter även kvar snö i träden. Helt sjukt detta ju! Vadå kontrast mot igår då det var strålande solsken och över 10 plusgrader i skuggan!? Nej, nu räcker det, det är VÅR vi vill ha!



Nu har Enya och jag precis ätit frukost. Hon tog en rejäl sovmorgon idag till 9.30 så antagligen får hon stanna uppe lite längre ikväll. Gör mig i och för sig ingenting eftersom jag ändå är själv med barnen ikväll då F ska på hockey. Lite mamma-barn-mys ikväll med andra ord :)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lollo o Felicia

Tack för igår =) FLisan va så trött av allt lekande somnade kl 18 o vaknade 8 så man fick oxå lite sovmorgon här med =) Urs ja för snön inte kul inte. Ja fredrik skulle ju åka med oss hem ju om inte LHC vinner ikväll :P hehe Ha en toppen dag idag kram

2010-04-05 @ 10:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0