Finally friday

Borde verkligen ge mig ut på promenad med lilleman men jag fryyyser så! Visst, jag SKA ut men frågan är om jag ska ta mig en dusch innan så jag tinar lite? Eller så är det bäst att göra tvärtom, gå ut och sen värma mig i duschen? Verkligen ett jobbigt problem jag har, inte sant? Haha..

Elmers mage går åt rätt håll nu igen! Bajsade två gånger igår faktiskt och en gång imorse vid maten så vi är riktigt glada här hemma. Dessutom hade vi en kräkfri dag igår, vilket vi inte haft på många dagar. Kommer visserligen lite småskvättar ibland men inga kaskader! Vågar inte riktigt ropa hej än, men jag är lycklig så länge han håller kvar käket i magen :)

En annan förändring som hände igår var att han började äta mer mat. Från att ha nöjt sig med 135 ml färdigblandat (ibland oxå lämnat mat) så äter han nu 165 ml. Stora killen :)

Just nu ligger lilleman på en filt på golvet och knorrar. Han har sovit hela tiden sen natten, så snart tycker jag att han borde vakna lite. Han har lite svårt att ligga plant utan en massa grejer runt om honom, det är därför han knorrar. Känner sig nog inte riktigt tillfreds med att ligga så, och antagligen är det också därför han har svårt att somna själv i spjälsängen. Han är van att somna på pappsen så närheten har blivit viktig för honom och under insomningen allra mest. Men vi har honom på lite avvänjning så att säga nu, så han blir mer vän med spjälisen, för på natten efter maten är det ett helsike att söva om honom.. Och en trött mamma + en missnöjd bebis går inte riktigt hand i hand.. Därför vore det så skönt om han kunde somna utan problem :)



elmer just nu


Eftersom molnen försvunnit en del och solen kommit fram så har jag bestämt mig för att ta den där promenaden nu i alla fall. Lika bra att passa på medan solen värmer och när Elmer ändå sover. För sen ska vi in och leka lite, om han vaknar vill säga :)


Kommentarer
Postat av: Karolin

Han e så söt. Måste hälsa på snart igen innan han blir för stor. Det går ju så fort i början. Kram

2010-04-16 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0