Bvc och spyor

Idag var det dags för Bvc igen, denna gången utan pappsen. Allt såg fint ut och fisen har nu kommit över 4 kg-strecket så han verkar ju få i sig maten iaf, även om han spyr upp en del. Magen har ju blivit mycket bättre sen förra veckan och han bajsar rätt löst nu så det är bra. Antingen är det ersättningen som gör att magen är bättre eller så är det dropparna vi har börjat med, eller helt enkelt blandningen av de båda.
Hur som helst så ska vi testa att gå tillbaka till den vanliga ersättningen nu för att se om han håller sig mätt längre, för så som det är nu kan det gå 2 timmar till han vill ha mat igen, och det är lite väl tätt tycker jag. Och inte vill han ha mer mängd heller, så det borde ju bero på att han bara blir mätt precis efter att han ätit och det inte håller i sig så länge..

Men på tal om spyorna så tog jag upp det med sköterskan och hon trodde inte att det var någon fara i och med att de där stora kaskadspyorna kommer så sällan. Hade det varit någon form av allergi så hade han spytt oftare och det är ju skönt att höra!

Elmer somnade i min famn på vägen hem och väl hemma la jag in honom i spjälsängen för att vänja honom att sova där även dagtid. Hör världens ljud som jag tror är för att han bajsar, men när jag kommer in i rummet så har han firat sitt Bvc-besök med ytterligare en kaskadspya! Hela bodyn, kudden, täcket, spjälsängsskyddet och madrassen fick sig en rejäl dusch och det droppade även ner på golvet. Usch och blä!

Så nu går tvättmaskinen för fulla muggar och Elmer har fått byta plats till babysittern. Han har nyss fått käk igen och nu får vi se om han håller sig vaken ett tag!



såhär ser han oftast ut när han kräks.. blä!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, stackars liten. Jag känner igen detta med spyorna från när Vincent var yngre. Nu kräks han i stort sett aldrig så det är skönt. Men jag har tagit en liknande bild som du har på Elmer med kräks överallt. :)

2010-04-13 @ 18:13:23
URL: http://aanonaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0