Skitsnack

De senaste dagarna har varit bra dagar. Vi har haft lite besök och sen har vi hunnit med ett BVC-besök med Elmer, ett läkarbesök med Enya och två besök på öppna förskolan för lite lek.

I tisdags var vi på BVC och det var ett besök som visade sig vara toppen. Elmer hade äntligen lagt på sig i vikt och vägde då över 3600 gram vilket var jättebra! Dessutom diskuterade vi hans bajsande en del och kom fram till att vi ska ge Minifom-droppar ett försök, ifall det är så att han har luftfickor i tarmen och därmed inte kan få fram bajset själv. Vi köpte dessa droppar direkt och gav honom första målet efteråt och redan samma dag bajsade han faktiskt själv! :D

Sedan dess har han faktiskt blivit mycket bättre, tack och lov! Han bajsar en till två gånger om dagen nu och vi slipper hjälpa honom med febetermometern. Konstigt att man som förälder kan bli så glad över lite bajs, men det blir man! ;)

Efter BVC var det dags att åka med Enya till snarkläkaren igen. Hon opererade ju bort polypen i november förra året och skulle därefter sluta snarka, men istället har det gått åt andra hållet - hon snarkar nästan desto mer. Nu såg läkaren att halsmandlarna är för stora, så nu väntar vi på en andra operation som beräknas ske inom 3 månader. Skönt att de gör något åt det såklart, men synd om henne som måste genomgå en operation till, nu dessutom en större, men det ska nog gå bra det med. Bara jag som mamma som blir så nervös kanske, men så är det väl :)

Hur som helst. Allt verkar gå åt rätt håll med båda barnen och även med mig själv, med de "problem" jag haft efter förlossningen. Snart är jag fit for fight igen, och nästa vecka ska jag börja mitt "nya liv" som innebär i alla fall promenader varje dag och förhoppningsvis får jag också suget till att börja träna.. Visst låter det bra? ;)



storfis och lillfis ♥


Kommentarer
Postat av: jessica

Stackars Enya. Men det är ju värt det om hon blir bättre. Men usch ändå.



Bra med Elmers mage.

2010-04-09 @ 11:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0