Allt och inget

Fredag igår och det innebar att Enya åkte till pappa. Naturligtvis blir det tomt utan henne men då vi haft det lite kämpigt nu i veckan så är det samtidigt "skönt" att vara ifrån henne lite för att ladda batterierna. Det är tufft för henne nu med Elmer och vår uppmärksamhet som hon inte får 24/7 och det tar hon ut på oss genom att gapa och skrika, vara uppkäftig och inte vilja lägga sig på kvällarna. Antagligen blir det inte bättre de kommande månaderna, men till slut hoppas jag på att hon lär sig att lillbror är här för att stanna och att det egentligen bara är vanlig 3-årstrots hon går igenom.

Efter att Enya åkte igår hade vi världens slappartid. Grabbarna låg mest i soffan och sov medan jag satt här och njöt av min musik. Musiken är något som är otroligt viktigt för mig och tyvärr har jag inte tagit mig tid för den under graviditeten, men nu har jag funnit den igen. Det finns verkligen inget bättre än musik (ja, förutom familj osv då) men ni förstår. När man är lite deppig för tillfället och inget annat hjälper så finns det alltid någon låt och något minne som får mig på bra humör igen. Konstigt det där egentligen, men musik gör en lycklig. Håller ni inte med?

Kvällen tillbringades i mina grabbars sällskap såklart, men fick även tid till en promenad med Lollo och Felicia. Tack för det, det får vi göra om fler gånger :) Efter promenaden gick Elmer och jag in till pappa F och åt god mat och kollade på Talang. Efter det blev det sängen för mig som är dödligt trött om kvällarna då jag oftast är uppe tidigt och tar hand om Elmer.. Pappa F satt uppe lite längre för att ta hand om sista nattmålet och därmed kan jag meddela att han fortfarande ligger i sängen och sover..

Nu börjar det dock bli läge för frukost, så jag ska väcka min karl så vi får äta.
Hörs!



inte världens bästa bild, men såhär sitter vi ofta, lillfisen och jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0