Sjukt

Igår var vi och hämtade hem Enya igen men tyvärr kom hom hem sjuk. Hon var jättevarm redan hos pappa men förklaringen jag fick där ute var att hon sovit i soffan på pappa, med täcke på sig.. Men på vägen hem klagade hon på att hon frös (hade fleecebyxor och varm jacka på sig!) och jag tyckte det verkade riktigt konstigt.. Så när vi kommit hem och ätit så kollade vi tempen och den visade på 39,4 grader! Tack för den tänkte vi och blev måttligt roade eftersom det inte är mer än en vecka sedan vi var sjuka sist. En sjukskrivning till har vi inte råd med, så vi håller alla tummar och tår för att vi inte blir smittade!

Riktigt synd är det också, för idag skulle Enyas mormor kommit och de skulle badat i simhallen, något som vi berättade redan igår såklart, så nu har Enya varit besviken för att hon inte får bada. Mormor vågar ju heller inte sig hit, för vem vill bli sjuk liksom?
Får bara hoppas att skrutt mår bättre imorgon så vi kan ses då, men något badande blir det ju tyvärr inte. Idag har Enya lite mindre feber (38,3) och verkar rätt pigg fast hon knappt sov inatt. Just nu sover hon däremot, jag tyckte att hon behövde lägga sig en stund, om inte annat för att vila lite. Lunchen får vi ta när hon vaknat sen, även om jag börjar bli riktigt hungrig nu..

Men hon är duktig min lilla tjeja, för trots sjukdom har vi kört blöjfritt i ett par timmar och det har gått galant. Hon kissade på toaletten innan vi tog på trosor och nu innan vi satte på blöja igen för middagsluren så kissade hon på pottan. Man blir mäkta stolt som förälder :)

Nehej, jag tror jag ska lägga mig i soffan en stund. Jag fick inte alls många timmars sömn inatt så det vore kanske bra att passa på nu när det är lugnt och skönt här hemma.. :)



sjuklingen igår..


Kommentarer
Postat av: Anna

Tråkigt att Enya blev sjuk.. Hon visade faktiskt inga tecken på sjukdom på hela dagen, Kvällen innan så kändes hon dock varm o vi tog febern o det visade sig på 37,3..

Tråkigt att det blev så när ni fck hem henne..

Man går ju inte o känner på barnen stup i kvarten när dom inte verkar sjuka.. Hon sa inget om att hon frös till oss!! Hoppas hon kryar på sig snart och att ni inte blir smittade..

Nu börjar sjukdomarnas tid o tyvärr är det ju så på hösten.. Har man ett yrke dessutom som har med barn att göra blir det ju inte lättare..

Vi får hoppas på det bästa o hon är välkommen när som helst till oss nu även om hon är sjuk..

/Anna o Jerry

2009-09-07 @ 12:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0