Hej igen

Nu var det ett tag sen sist, men vi alla mår bara fint och extra bra mår vi idag, för älsklingen har äntligen fått sin snarkmaskin! Nu ska vi testa och se hur mycket den låter (förhoppningsvis inte så mycket att det stör mig) och vi håller alla tummar och tår för att det tar bort det mesta av snarkningarna så vi äntligen kan sova tillsammans!

Helgen vi hade tillsammans tillbringade vi på ett mycket trevligt sett! Går inte in på allt men vi har varit i lekparken i Brunnby, vi har cyklat, vi har varit i simhallen, kollat på innebandy, varit i lekparken i Tellby och så avslutade vi söndagen med 2 timmar på busfabriken :)

Igår hade jag tid hos en sjukgymnast för min foglossning, och Enya fick vara med morfar och kusin Viktor under tiden. Mötet gick bra och jag fick några övningar att göra hemma för att träna lite, och så har jag beställt ett stödbälte. Fick testa ett där och tjena vilken skillnad det blev! Så det längtar jag efter nu, allra helst hoppas jag det kommer innan måndag då vi åker till Ullared, kan bli lite jobbigt att gå där annars :)

I övrigt så är Enya världens gnälligaste emellanåt, eller rätt ofta för att vara mer rättvis. Skitjobbigt! Tror i och för sig att det är ren trots, för sjuk hoppas jag verkligen inte att hon håller på att bli. Sover dåligt på nätterna också och vi förstår verkligen inte varför. Det spelar ingen roll om vi har en lampa tänd eller inte, hon vaknar ändå och knallar in till mig någongång mellan 2-5 på natten. Skitkul liksom! Sen tar det ungefär 2 timmar för henne att somna igen, men inatt gick det hyfsat fort, men då var det Fredrik som tog hand om henne och det kan ju vara skillnad. Mest tror jag det är för att hon är van att dela sovrum med sin pappa och hans sambo, då har hon ju närheten hela tiden även om de inte delar säng. För mig väcker hon liksom inte när hon kommer in, utan tar med sig sin kudde och sitt täcke och lägger sig på golvet nedanför mig. Sen när hon märker att jag är vaken, ja då är det skillnad - då vill hon ha vatten, det ska kissas på pottan osv osv..

Hur som helst hoppas jag det vänder snart, det är inte bra för varken henne eller mig att vara vaken på natten.. Dygnsrytmen blir helt förstörd och till råga på det så får hon världens mest lättirriterade mamma, och hur kul är det på en skala? :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0