Besöksrekord!

Det här var ju inte lite coolt.. Igår hade jag nämligen besöksrekord, typ 100 fler besökare än jag normalt har och gud vad kul! Nu var det ju enbart för att älsklingen länkade till min blogg typ 20 ggr igår, men ändå, jag är sjukt överraskad :) Hoppas de flesta väljer att stanna kvar, det blir ju en del uppdateringar om vår resa nu..

Det känns såklart helt underbart att älsklingen och jag får starta en egen familj tillsammans, jag har ju sett från första stund hur perfekt han är i papparollen och han kommer bli en helt fantastisk pappa till vår lilla parvel. Precis lika bra pappa som han är extrapappa till Enya. Vi har även samma syn vad det gäller uppfostran och regler vilket gör det hela mycket enklare, vi slipper komma ihop oss om hur och vad som ska gälla här hemma. Sen tror jag säkert att han kommer mjukna lite när det är hans son/dotter som kommer till världen, men så är ju alla pappor.. ;) Men det kommer bli en underbar resa vi får göra och vi är så lyckliga båda två över att få ett barn tillsammans!

Nu är det här inte enbart roligt för min del, ja, själva graviditeten alltså. Jag har visserligen haft turen att inte spy och illamåendet har varit rätt så lugnt. Tröttheten har jag fått erfara mer, vilket innebär att jag somnar mellan 21-22 nästan varje kväll och är inte alls någon rolig partner för tillfället. Jag har dessutom foglossning vilket jag fick med Enya och det har aldrig blivit riktigt bra sedan dess men förhoppningsvis kommer jag få stödbälte vilket jag hoppas kommer underlätta en del. Annars kommer det bli tufft :)


Men det jobbigaste av allt
, det är att jag måste ta sprutor. Min mamma har haft blodpropp vilket innebär att jag har väldigt stor risk att få det jag också och det är därför jag måste ta dessa underbara ting. 2 ggr om dagen ska jag ta dem, jag började igår och ska hålla på till 6 veckor efter förlossningen. Ett jävla tag med andra ord!
Inte nog med att jag kommer se misshandlad ut på magen, det är värsta misshandeln för plånboken också. Förra gången tyckte jag det var svindyrt, men nu har priset gått upp till det dubbla!
10 st sprutor kostar 338 kr, vilket räcker för mig i 5 dagar. 5 DAGAR! Ja, och ni som kan matte förstår att det blir en sjuhelsikes massa pengar i slutändan.. Så jag säger bara tacka vet jag högkostnadsskydd! Allt som allt behöver vi bara betala upp till 1800:-, men det är ju pengar det med.. Trist, men såklart är mitt liv och bebisens värt så mycket mer, så det ordnar sig ju :)

Men fy så jag klagar.. jag borde verkligen inte det. Det här är hur underbart som helst, och ultraljudet igår fick det att bli så verkligt! Det finns faktiskt en liten människa där inne, som vi längtar efter så fruktansvärt mycket efter alla redan.. Det är ju sjukt egentligen :)

Mest av allt är jag nyfiken på vad det är för en liten parvel där inne. Om det är en flicka eller pojke, vad den har för hårfärg, om den kommer ha hår överhuvudtaget, vem den kommer vara mest lik osv osv.. Det kommer vi ju få reda på så småningom, men väntan känns sååå lång..

Men det är såå kul! :)


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Grattis till er båda och lycka till!

Kram

Yvonne

2009-09-17 @ 13:42:10
Postat av: Sani

Brås han/hon på figge så blir den knappast kal iaf... :)

2009-09-17 @ 14:47:52
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så roligt med en liten bebis i magen. GRATTIS!



Sv: Tack, vad glad jag blir :)Jag har en Canon EOS 350D. Liten, smidig och BRA!

2009-09-17 @ 15:11:38
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Sv: Jaha du har en sådan :) Jag använder det vanliga 18-55 objektivet.

2009-09-17 @ 15:37:02
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0