Mitt jävla revben

I en vecka nu har jag haft som ett tryck mot höger revben, men bara om jag legat eller suttit konstigt, så det har alltså varit rätt hanterbart. Men igår blev det rent ut sagt förjävligt, jag kunde varken sitta, stå eller ligga utan att det gjorde riktigt ont, och böja sig var inte att tala om!
Trots detta var jag "dum" nog och städade lägenheten, inte allt men nästan. Idag inser jag att jag borde legat i soffan och tagit det lugnt hela dagen, men till slut tröttnar man även på att vara lat ;) Fint blev det i alla fall och jag kände mig rätt stolt efteråt, även om det inte är något man är stolt över egentligen.. Städar gör ju varenda normala människa liksom ;)

Jag trodde att värken skulle gått över till idag, men inatt hade jag skitsvårt att sova och vaknade varje gång jag behövde vända på mig. Jag hittade knappt någon sovställning som var skön och därmed är jag hyfsat trött idag. Jag ringde MVC så fort deras telefontid öppnade och pratade med en barnmorska. Hon tyckte att det lät lite konstigt det jag beskrev och trodde inte alls det berodde på bebisen, vilket jag inte heller trott.
Så nu väntar jag på att VC ska ringa, så jag får se vad de säger. Helst vill jag ju komma dit så de kan kolla lite på mig, för över telefon kan de ju knappast säga vad jag lider av.. Men jag ska väl inte hoppas på för mycket, vårdcentralen här är ju som den är ;)

Annars idag kommer mitt älskade hjärta hem efter en vecka hos pappa. Hon har ingen feber längre, men hon skulle ändå inte vara på dagis idag, utan bara vara med på fotograferingen. Sen kommer hon till mig i eftermiddag och då hoppas jag på många pussar och kramar! :) Har saknat henne massvis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0