Kallt och blött och jävligt

Idag har det verkligen inte varit någon bra dag, snarare en skitdag. Inget har känts kul, det har varit svinkallt, blött och trist, inte ens en strimma sol har jag sett idag. Fy för tråkigt väder!

Jag har heller inte gjort något direkt vettigt idag, mer än tvättat, hängt tvätt, rensat bland papper och varit en sväng till dagis för att hämta ett VAB-papper.. Inte ett dugg mer än så, resten av tiden har tillbringats här. Det är inte klokt vad jag är ineffektiv ibland.. Fy på mig.

Igår var jag på AF, tog 10 min som vanligt och sen var det tänkt att jag skulle åka hem igen men jag valde att gå en sväng på stan. Det är så sällan jag är där, brukar bara bli på tornby annars.
Jag hittade en massa fina kläder såklart, men tyvärr måste jag säga att pojkkläderna var roligare när Enya var mindre, och tvärtom. Jag är jätteglad över att vi ska få en pojke, men samtidigt svider det lite i hjärtat när jag tittar på alla fina flickkläder i butikerna och jag inser att jag förmodligen aldrig kommer få köpa sånt igen.. Aja, egentligen är ju det världens I-landsproblem och det kommer säkert gå över så fort prinsen är här, men det är lite så jag känner just nu.. Helt plötsligt är min lilla tjeja inte så liten längre..


Nehej, nu har älsklingen åkt iväg för att spela innebandy och jag har en kväll för mig själv. Ska kolla lite vagnar på blocket tror jag, och sen fördriva tiden med något kul fram till kl 21 då Oskyldigt dömd börjar. Bonde söker fru kollar älsklingen och jag på tillsammans när han kommit hem sen. Ibland är det allt bra med Play :)

 ♥

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: ikea!

2009-11-12 @ 15:23:04
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0