En snabbis

En liten snabb update såhär innan jag måste ta tag i allt bestyr här hemma..

Jag fick faktiskt komma till vårdcentralen efter jag pratat med dem i fredags, och efter en stunds undersökande kom läkaren (förövrigt den trevligaste jag träffat, någonsin!) fram till att jag lider av inflammation i revbensbrosket. Såklart finns det ett sånt där svårt ord på latin också, men det kommer jag såklart inte ihåg, jag tycker inflammation låter bättre eftersom en vanlig svensk kan förstå vad det innebär :)

Hur som helst, jäkligt trist är det eftersom jag är gravid och inte får äta diklofenak som det ska behandlas med, så jag får helt enkelt stå ut. Panodil får jag självklart ta, men det hjälper inte alls så därför har jag fått klara mig utan smärtstillande, och det går även om det är outhärdligt ibland. Såklart kommer inflammationen gå över och det kommer kännas bättre, men som läkaren trodde så kommer jag nog få ha ont till bebisen är ute, typ 17 veckor till.. Allt på grund av att magen växer och kommer trycka emot revbenet, det låter ju sådär kul, eller vad säger ni? Men men, jag får försöka genomlida det med ;)

Trots min smärta har jag haft en riktigt trevlig helg! Enya kom som sagt hem till oss i fredags och det har varit så himla mysigt att ha henne hemma igen ♥ Efter att Fredrik slutade jobbet i fredags så åkte vi till stan och shoppade lite, sen hem för att kolla Idol och efter det var det dags för sängen..
Upp tidigt på lördagen för att städa, vi putsade fönstren och satte upp julgardiner och dammade och dammsög och gjorde fint här hemma.

På eftermiddagen kom familjen Molly på besök och stannade till kvällen. Himla trevligt, trots tjut här och där, men så är det ju med barn, hehe :) Och så lite fika och god mat på det så gjorde det dagen väldigt bra!


tjejerna leker på enyas rum


enya kunde inte hålla sig ifrån john, var framme och pillade på honom heeela tiden


Igår var det första advent, och dagen började skitdåligt, men vände rätt snabbt igen. Efter frukosten satte vi upp ljusstakarna och tände dem, och sen kollade Enya lite på film en stund till det var dags för oss att åka till stan.
Fredrik skulle till en kompis och spela tv-spel så vi passade på att åka med honom till Busfabriken där vi mötte upp Lollo och Felicia. Barnen busade och lekte sina 3 timmar och hade väldigt skoj! Jadå, Lollo och jag också, och jag överdriver inte när jag säger att jag känner av lite träningsvärk här och där idag.. ;)







När Fredrik kom och hämtade upp oss så skulle vi åkt till City Gross och handlat, men det sket sig.
För när vi skulle klä på oss så fanns inte mina skor någonstans, utan istället så stod där ett par nästan likadana skor som mina där, fast typ 2 storlekar för stora.. Åh, vad jag blev arg!! Hur i helvete kan man ta fel skor sådär?? Speciellt när mina borde varit för små för denna människans fötter?? Förstår verkligen inte..
Slutade med i alla fall att jag fick åka hem i ett par clownskor, och vi struntade i handlingen..

Det kunde ju nästan inte blivit värre än var det var just då, men kvällen blev faktiskt väldigt mysig ändå, trots mitt dåliga humör. Vi åt en mysig middag tillsammans, och sen åt vi lite gott i soffan innan läggdags eftersom Enya missade lördagsmyset i lördags.. Efter att trollet somnat så kollade älsklingen och jag på The Proposal och efter den blev det även dags för sängen för min del..

Japp, sådär var vår helg.. Hur var er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0