Det efterlängtade ultraljudet!

Igår var det äntligen dags, ultraljud nr 2 stod på tur och som vi längtat!
Vi har länge velat fram och tillbaka om vi ska ta reda på könet eller inte, och oftast har det vägt över att vi ska göra det. Så vi var väldigt spända och nervösa innan vi åkte dit kan jag lova :)
För helt säkert är det ju inte, vi visste ju inte ens om de skulle säga något.. det beror ju helt på barnmorskan tydligen.

Tyvärr fick inte Enya vara med, så hon fick vara hos morfar under tiden. Men innan vi åkte så frågade vi Enya om hon hellre ville ha en lillasyster eller en lillebror.  "Lillebror" sa hon direkt, och det har hon sagt många gånger tidigare. Undrar om hon är medveten om vad en lillebror är, eller om det bara varit en slump? Hur som helst så tror jag att det är för att Molly fått en lillebror, men säkert kan man ju inte veta :)

Vi släppte av Enya hos morfar och sen bar det av mot sjukan. Nervösa och väldigt spända! Barnmorskan vi träffade såg inte mycket ut för världen, men hon var den bästa vi träffat på länge! Hon gick igenom bebisens alla delar och det var häftigt att få se alla 4 kamrarna i hjärtat som slog och närbilder på alla möjliga kroppsdelar. Var något helt nytt för mig eftersom jag bara fick ett ultraljud med Enya!

Allt såg i alla fall fint ut, och sen kom den stora frågan. "Kan ni se vad det är för kön på bebisen?"
Hon svarade att oftast får de inte säga om de inte är 100 på vad det är, och att de aldrig får inrikta sig på att leta reda på det, men i vårt fall så tittade hon faktiskt efter och var väldigt tillmötesgående!
Efter en liten stund så hittade hon rätt ställe och vi fick reda på vad det var! Det var en väldigt överväldigande känsla och både jag och älsklingen fick en liten tår i ögat :)

Nu vet vi äntligen vad det är för en liten person där inne :) Vågar ni er på en gissning?
Svar kommer senare ikväll..



v. 19+3

Kommentarer
Postat av: Kj

Det blir en pojke...

2009-11-07 @ 14:39:17
Postat av: Lollo

Jag tror att de är en liten kille.. ;)

2009-11-07 @ 16:13:53
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0