Hej!

Äntligen klar med städningen! Nu är det hyfsat fint här hemma igen, även om det ligger grejer huller och buller. I Enyas säng står en massa leksaker och min gamla tv står på hennes byrå. Vi hade förberett rummet inför tapetseringen som skulle skett nu i veckan men de börjar inte förrän på måndag. Trist, eftersom vi hade tyckt det varit skönare att få det gjort när Enya inte var hemma, men nu är det ju som det är.

Turligt nog går hon ju på dagis på måndag, så där sparar vi några timmar. Tisdagen ska vi spendera hos Fredriks mamma i stan, för hemma får vi knappt plats. Kommer väl inte få Enya att sova på natten kan jag tro, när det står både soffbord och tv-bänk i hennes rum, men vi får göra så gott vi kan. Sen håller vi självklart alla tummar för att målaren skyndar sig på, så vi kan få bo normalt igen :)

Nu är min älskling hemma från jobbet, och jag ska strax sätta på en maskin tvätt och därefter ta en dusch. Fredrik ska laga spagetti och köttfärssås under tiden och när vi är klara ska vi gå ut på promenad samt ta en sväng till affären. Ska inhandla lite ingredienser till tacosen vi tänkt äta ihop med Enya imorgon kväll, samt till bakningen jag tänkte göra lite senare ikväll. Fredrik ska nämligen ha med sig fika imorgon till jobbet och visst är det godare med hembakta kakor än köpta? Jag tycker i alla fall det, dessutom får vi lite gott i frysen :)



såhär ser det ut just nu i enyas rum, men det blir att ställa iordning det mesta till imorgon igen, tv:n får dock stå kvar ett tag.. och på söndag blir det ännu mer skit där inne.. stackars barn :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0