Flytt på G

I veckan har vi rensat, städat, slängt osv, inför älsklingens flytt hit men mest för visningen av lägenheten han hade igår. Det är mycket att stå i såhär inför en flytt, både hos honom och här hemma, men nu börjar vi komma iordning.
Vi har sålt en del grejer, en del saker ska vi skänka och en del saker slänger vi. Sånt som behövs göras ibland tyvärr, man kan ju inte spara på allt ;)

Visningen hade visst gått bra, ett par intressenter fanns det och vi håller alla tummar och tår för att det är någon som vill flytta in tidigare än 1 juni, så vi slipper en extra hyra att betala. Sen så har ju älsklingen snart alla hans grejer här, så nu kan man säga att han bor här, på riktigt :)

Om ca två veckor kommer vi få vardagsrummet tapetserat, och när det är klart ska vi sätta upp våra nya tv-bänkar. Jätte-tv:n är redan här :) Sen ska vi bara köpa soffbordet, ny matta och vänta på soffan, sen är det klart. Oj, vad jag längtar!


Enya har förresten fått sin nya säng nu. Eller ja, ny är den inte, men ny för henne. Pappa har målat den vit och den blev jättefin. Inatt ska hon sova i den för första gången och jag hoppas det går bra. Nu är det tyvärr så att hon är sjuk igen, och ska till vårdcentralen med hennes pappa kl 11 idag. Funderar på om jag ska följa med, eftersom det ligger så nära.
Och när vi har varit där är det min vecka igen :) Tycker så synd om henne att hon alltid ska vara sjuk, det är inte kul varken för henne eller för oss. Men hur som helst måste vi åka och storhandla idag, när Fredrik kommit hem från jobbet.

Ja, han jobbar nu igen, halvitd. Ska göra det i en månad och jag hoppas verkligen det går bra för honom. Vore inte alls skoj om han blir sjukskriven ännu längre, även om det vore mysigt såklart.

Nej, nu ska jag diska lite och plocka undan innan skrutt kommer hem. Ser ut som ett bombnedslag men lite finare kan det nog allt bli :)


Återkommer med lite bilder senare, hej!

Kommentarer
Postat av: Annika

Bild på sängen vill jag se:) Kram

2009-03-06 @ 23:04:32
URL: http://wakkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0