Enya

Skrev i fredags om att Enya skulle till vårdcentralen, vi var där och det visade sig att hon bara har virus den här gången. Men eftersom hon är sjuk så ofta, i både öroniflammation och halsfluss (dessutom väldigt snorig oftast) så sa läkaren att hon skickar en remiss till sjukan för eventuell borttagning av polyperna. Hon snarkar ju väldigt mycket och förhoppningsvis kommer operationen leda till en friskare unge :)  Får inte besked förrän om tidigast en månad, men då lovar jag skriva om det igen.

Jag trodde det skulle bli problem för henne att acceptera den nya sängen, men det har gått över förväntan måste jag säga. Första dagen sov hon middag i den och hon provade inte ens att kliva ur. Natten var sådär, hon vaknade kl 6 och fick komma in till mig men de övriga nätterna har gått jättebra! Igår morse kom hon in till mig på morgonen, med sin kudde och sitt täcke. Sötunge! :)

Igår kväll ville hon däremot inte alls sova, utan skrek som en stucken gris vid läggningen och gick även ut ur rummet en gång. Vi gick tillbaka med henne och försökte vara bestämda över att hon skulle lägga sig igen och det gjorde hon. Fortsatte skrika och efter ett tag hörde vi att hon stod vid sin dörr ett tag men hon öppnade den inte utan gick tillbaka till sängen. Somnade lite senare och sov hela natten. Imorse var hon på samma humör som hon var på igår kväll, ville inte alls äta frukost, inte borsta tänderna, inte klä på sig och inte gå till dagis. Och vid lämningen skrek hon hjärtskärande men vad ska man göra? Måste ju lämna henne ändå. Får bara hoppas det gick över så hon inte varit så hela dagen, fast då hade de säkert ringt.. Annars nämner de säkert något när jag hämtar henne kl 14.

Hur som helst, såg att Annika efterfrågat bild på sängen så nedan kommer lite blandade bilder på Enya och någon på hennes säng :)


rejält intvålad :)


kafferep i soffan :)


först fick dockan torka näsan, sen var det enyas tur :)


man kan stoppa in pappersbitar i öronen oxå!


enyas fina säng :)


ibland passar blöjan lika bra som huvudbonad :)


och ibland kan det se ut såhär när enya är i farten :)


och såhär när man fått klä sig själv ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0