Vardagstjafs

Det är mörkt här i vardagsrummet. Jag tycker inte om mörker. Jag vill ha ljust och jag vill att solen ska skina! Inte ska man väl behöva tända lampan såhär mitt i juni? Verkligen inte.. Så jag sitter gott här i mörkret ett tag till, för tända lampor på dagen tycker jag ännu sämre om.

Men på tal om något annat. Låten nedan har gått på repeat här hemma från kl 9 imorse ungefär, men snart tröttnar jag nog. Lyssnar på lite annat just för tillfället, men när jag ska åka buss om 40 min kommer jag nog höra den i lurarna både en och två gånger, för den är så bra! :)
Jag ska ta bussen till stan, måste lämna in papper på Arbetsförmedlingen så jag får mina pengar i tid. Det är viktigt. Efter jag har varit där ska jag gå till apoteket och inhandla lite piller, vitaminer. Jag äter så dåligt med grönsaker och sådär, och var längesen mina piller tog slut, så det är bäst att skaffa nya.
Fredrik hämtar upp mig i stan efter jobbet och därefter ska vi hem och inte göra nåt vad jag vet :) Eller jo, jag ska tvätta, det är dagens stora händelse.

Imorgon kommer skrutt hem och jag längtar! Äntligen lite vettigt att göra på dagarna istället för att sitta vid datorn hela tiden. Älsklingen ska gå på studenten imorgon men jag och Enya stannar nog hemma. Beror lite på när det är..
Annars hoppas vi på fint väder så vi kan vara ute och leka. Se på båtar, mata änder och göra kakor i sandlådan :)
Det är synd att vi inte känner någon med barn som bor här i närheten, som vi kunde leka med. Det vore toppen för Enya. Felicia träffar vi ju ibland men tyvärr inte jätteofta, och Wille träffar vi ännu sämre. Det är trist. Jag kan tänka mig att Enya tröttnar på bara mig ibland, och en tråkig morsa vill man ju inte vara ;)

Åh, jag skulle kunna trolla. Då skulle jag trolla fram lite vänner till henne här på gården. Och så en ny bil till oss. *Hokus Pokus Filiokus!* Nähä, ingenting hände. Fan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du vill så kan vi ju träffas med barnen nån dag, Albin har inte heller så många vänner här hemma...

2009-06-11 @ 22:23:08
Postat av: Jenny

Ja, Oliver hinner ju växa till sig lite till nästa år, och så hinner mitt hår att växa ut med =)



Det blir att gå till droppen på tisdag med, vi brukar rikta in oss på att vara där kl 9, men konstigt nog så blir man alltid sen när man har barn =) Men då ses vi på drppen på tisdag!

2009-06-12 @ 12:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0