Herre min gud vad det är varmt!

Ja fy sjutton vad det är varmt idag, det är så vi smälter bort Enya och jag ;) Men jag klagar inte, jag älskar värmen! Vi har både igår och idag tillbringat dagen vid badet i Ljung, men idag alldeles själva. (Igår var vi hela familjen)

Vi tog cykeln bort vid 11 idag och kom hem strax innan 14. Jag insåg rätt snart att jag hade gett mig in på något dumt när vi var på väg, men när vi väl kom dit så kändes det rätt bra! Vi hade bara lite mellis med oss, så det blev att äta mat när vi kom hem. Enya badade inte alls mycket, satt mest vid kanten och grävde med sin spade och hink. Igår vågade hon sig faktiskt i så hon stod och hade vatten upp till hakan, och så hoppade hon från bryggan.

Idag var det lite kallare i vattnet eftersom vi var där mycket tidigare än igår (då var vi på eftermiddagen) och inte ens jag tog ett dopp idag. Blötte mig bara upp till stjärten ungefär, det räckte! Men vi hade en trevlig stund där tillsammans idag ändå, Enya och jag :)

Hade tyvärr ingen kamera med mig idag, så bilderna är från igår.. Men det går ju lika bra :)



Sen vi kom hem har jag tvättat lite, den andra maskinen är på G just nu. Enya har varit själv ute (gud så skönt att kunna släppa ut henne själv äntligen) och när jag gick ut för en stund sen fick jag mig ett gott skratt. Igår tömde vi poolen, för att kunna fylla på den med nytt vatten idag, och Fredrik ställde upp den mot buskarna. När vi kom hem hade den lagt sig ner igen, och tydligen hade det funnits lite vatten kvar i hinken som också stod ute.

Enya hade hällt i vattnet i poolen, hällt i en massa sand och satt och geggade omkring det. Hon hade jättemysigt där i! Jag kunde såklart inte göra annat än skratta, och sen gick jag in för att hämta kameran. Att Enya smutsar ner sig självmant måste man ta kort på, det händer ju inte alltför ofta ;) När hon hade kladdat klart klagade hon på att hon hade sand innanför blöjan, så då fick det bli en avsköljning i duschen och sen på med ny blöja.

 

Nu sitter hon i soffan och tittar på Pippi. Hon har giraffen i knäet och vill nog helst sova en stund, men det är lite sent nu så hon får klara sig till kvällen. Istället för nappen som hon tjatade om fick hon 4 vindruvor och nu kommer hon säkert inte ens ihåg att hon ville ha napp. Ibland får man vara lite klurig sådär :)

Nej, nu är det dags att hänga tvätt nr 2. Sen ska jag skära kyckling och bara lata mig lite. Imorgon åker vi förresten på semester, men mer om det i ett annat inlägg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0