Elias dop

Igår var det som sagt dop och med oss åkte mamma. Enya hade vi lånat över dagen bara, för hon är ju hos hennes pappa den här veckan.

När vi kom fram var det en stund kvar till det skulle börja så istället för att vänta vid kyrkan åkte vi till skolan så Enya fick leka av sig lite innan det var dags. Hon gungade och gick lite balansgång och fick sand i sina fina silverskor. Vi passade även på att ta "familjefoto" när vi hade mamma som fotograf, men bilderna blev väl sådär. Antingen gjorde någon en konstig min eller så var bilden suddig, men nedan får ni se den bästa bilden.

I kyrkan gick det relativt fort tyckte jag. Vi fotograferade lite och filmade nästan hela ceremonin. Enya satt i mormors knä hela tiden och skötte sig alldeles utmärkt. Efteråt var det fika i församlingshemmet, det var nog det bästa. Enya fick äta kakor, dricka saft och äta glass, vilket hon normalt sätt inte gör hos oss. Alldeles onödigt med en massa godsaker tycker vi, dessutom blir det mer speciellt när man åker bort på kalas!
Hon klappade även på kusin Elias när han satt hos Fredrik och så lekte hon lite med Molly, dotter till en gammal vän till mig. De var gulliga tillsammans och Fredrik tyckte de till och med var lika varandra. Ja, vad tycker ni? Bild finns längst ned..

Presentöppning hade de tyvärr inte, men presentbordet var överfullt så de borde fått många fina saker. Vi gav i alla fall en sagobok och bestick med Spöket Laban. Hoppas det blev bra! Fick under fikat också reda på att min bror och Linda förlovat sig, så grattis till er! Tog 7 år, men bättre sent än aldrig ;)

Vi åkte hemåt och lämnade av Enya hos hennes pappa. Sen när vi var hemma så sa vi hejdå till min mamma som åkte vidare, och Fredrik och jag gick för att rösta. På kvällen kollade vi på film och hade det mysigt i soffan..












Kommentarer
Postat av: Zandra

Ja lite lika kanske dom är, när man ser dom så här på kort iallafall. Vad söta dom är!

2009-06-09 @ 20:30:51
Postat av: Jenny

jag tyckte att dom var lite lika på bilden. dom vart säkrt glada för era presenter... det ´var ju kul att Enya o Molly lekta med varandra..

kram

2009-06-09 @ 22:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0