Ikväll får vi besök

Idag står regnet återigen som spön i backen, vad kul det är! Det blev inte att göra iordning trädgården igår för när vi hämtat Enya och ätit mat var klockan redan 20 och då hade varken jag eller Fredrik någon ork. Idag ser det heller inte ut som att det blir något gjort där ute, men vi skulle verkligen behöva göra det i vilket fall..

Enya är som sagt hos oss igen och herregud vad munnen går. Det är så kul att höra hur duktig hon är med språket, hon gör sig väl förstådd och härmar det mesta vi säger om hon inte redan kan säga det. Däremot är hon inte alls tidig vad det gäller potträning eller i motoriken. Hon kan knappt åka Bobby Car, något som de flesta barn klurar ut rätt fort. Inte heller är hon så haj på att åka sparkcykel, även om hon faktiskt får till ett par åk, men sen kliver av. Antagligen är hon inte intresserad av sådana saker, utan mer i språket. Alla är vi ju olika.

Hur som helst, idag ska vi städa inomhus, vilket vi borde sätta fart med snart. Älsklingen tog lite igår redan så det är inte så mycket kvar att göra som tur är. Jag har tyvärr blivit bannlyst från vatten av läkare, för jag har handeksem så Fredrik får sköta det mesta som har med vatten att göra, medan jag kan dammsuga och plocka iordning. Även tvätten är min bit, och det funkar fint.

Ikväll kommer Kim, Annika och Wille hit och gissa vem som är överlycklig!? Japp, vi berättade det för henne igår och när hon vaknade imorse var det första hon sa, att hon ville åka till Wille :) Det ska bli himla trevligt, men synd på vädret. Hade varit skoj om barnen kunnat leka lite ute och vi som skulle grilla.. Men vi får se om vi gör det ändå, det kan ju faktiskt spricka upp till kvällen.



då..


och nu.. :)

Nej, städa var det ja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0