Mammas gull

Har precis tryckt i mig de sista chipsen som låg i botten av påsen. Inte känns det direkt bättre, men gott var det såklart! I rummet intill ligger Enya och sover, alldeles sjuk stackaren. Hon mådde fint hela dagen, var på dagis, hade farmor på besök en stund och lekte massor fram till middagen. Ville inte alls ha mat, inget att dricka heller. Var gnällig fram till jag satte på Nalle Puh på tv:n och då satt vi i soffan och kollade tillsammans. Hon kröp närmare och närmare mig och till slut låg hon med huvudet på min mage. Det var inte förrän då jag kände hur varm hon var.

39,2 grader för att vara exakt. Lilla gumman som skulle åka till pappa i helgen egentligen, hoppas verkligen hon är frisk imorgon. Hon längtar ju så mycket efter pappa och hans familj och vi kan faktiskt behöva ett litet break från varandra, skrutt och jag. Dessutom hade babe och jag bestämt att vi ska vara hos honom och gå på bio i helgen. Vi behöver rå om varandra lite vi också. Bara han och jag liksom.

Jag ser fram emot bion! Skulle gärna vilja se "Benjamin Buttons otroliga liv", den verkar vara kanon! Hoppas älskling också vill se den ;) Men än vet vi ju inte om det blir bio alls, vi kanske hamnar hemma med skrutt istället. Då får vi titta på film i vardagsrummet och det duger fint det med :) Finns inget mysigare än att sitta i soffan med mina älsklingar och bara vara. Det är livet!


Förresten, jag har tidigare nämnt att Enya pratar en massa, nu pratar hon ännu mer!

Detta är bara en liten del av vad hon kan säga;

○ sitta
○ måla
○ bada
○ blöja
○ potta
○ stå
○ fast
○ äpple
○ glas
○ glass
○ kossa
○ sen

..och hon säger dem faktiskt "som man ska" :)

De här kan hon däremot inte säga riktigt än, men kan ni gissa vad de betyder?
(Fivi, du får inte gissa! :P)

○ måjjå
○ kive
○ käppa
○ jäppa
○ jök
○ fed
○ gaffe
○ nan

;)

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Gissningar: morron Knäppa hjälpa kök sked gaffel banan Kive är kanske kniv. Min älskade lilla fia är jätteduktig tycker jag. Puss från mormor.

2009-02-05 @ 18:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0