Stamkund hos Vårdcentralen

Det är nästan så jag börjar bli igenkänd på vårdcentralen, inte så konstigt egentligen eftersom jag är där stup i kvarten, men det börjar ju bli pinsamt. Idag var jag där igen, angående en massa utslag jag haft nu i över en vecka. Har blåsor nästan över hela kroppen och det är riktigt jobbigt. Idag fick jag lyckligtvis svar på det vi länge trott - SVINKOPPOR.

Läkaren tyckte att jag hade alldeles för många och alldeles för utspritt för att kunna behandla själv så för 3:e gången nu på 2 månader äter jag penicillin. Fan vad det suger!
Det sköna är väl visserligen att det kommer försvinna och jag kan börja leva som normalt folk igen, men risken att ha smittat både Enya och mamma eller Fredrik (som jag förövrigt blev smittad av) är rätt stor även om Enya äter penicillin. Vore väl typiskt att få om det, men just min "tur" om fallet nu vore så!

Håller tummarna för att vi slipper fler åkommor nu, det här året skulle ju börja bra!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Känner igen de där med o vara stammis på vc.. :S Ingen höjdare.. Men nu har jag faktiskt inte vart där på några veckor, kankse dags snart igen.. :P Men stackare, svinkoppor nu oxå!! :( Gud, nu får de väl ändå vara slut på sjukdommar! Kram kram

2009-01-06 @ 12:55:43
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/
Postat av: jessica

min pappa har oxå svinkoppor. är det typ trendigt att ha det nu? =)

2009-01-06 @ 21:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0