Jag vill bara må BRA!

Det var tänkt att jag skulle bloggat rätt intensivt nu den här veckan, men ja, ibland blir det aldrig som man tänkt ;)

Det som hänt sen sist är att vi har bakat pepparkakor, papperkakshus och så har vi haft luciafika + hazardspel med några vänner, men det största av allt är att vi äntligen fått en säng!! :D
Stackars älsklingen har ju sovit på soffan i snart ett år, men nu äntligen sover vi tillsammans och det känns helt toppen, även om det tar ett tag att vänja sig :)

I måndags morse var det luciafirande på dagis, och min lilla tjeja var såklart finast av alla! Mamma och jag var där och kollade och även om jag tyckte att det var ett dåligt planerande av tåget så hade jag tur som i alla fall fick några bilder på henne. Vi lämnade av henne vid 6.45, sen sjöng de ett par sånger och sen var det fika på varje avdelning. Himla trevligt! Efter det gick vi hem och åt frukost. Ville inte att Enya skulle behöva vara på dagis när mormor ändå var på besök, så vi var hemma och tog det lugnt.

På tal om lugnt, det är vad jag måste ta det om dagarna. Jag har börjat må helt konstigt och allt började i måndags. Jag har berättat om när det svartnar för ögonen för mig innan, men i måndags började det bli lite läskigt! Under den korta tiden som vi stod ute och väntade på tåget, och under tiden de sjöng så var jag tvungen att sätta mig ner ca 5 ggr. Kändes som jag skulle svimma när som helst och det var riktigt obehagligt! Sen var det rätt lugnt i måndags eftermiddag och igår förmiddag, men igår på eftermiddagen började känna mig riktigt dålig.

Var tvungen att ligga i soffan med filt över mig och halvsova, medan Enya fick titta på tv:n. Jag orkade inte ens stå upp. Jag mådde skit hela kvällen igår och mådde illa, hade feber när jag la mig och har sovit sådär inatt. Vaknat var och varannan minut av att jag antingen svettats eller frusit.

Idag är det liiiite bättre, men inte alls bra. Jag har en konstig magvärk + illamånde till och från och svimningsattackerna sitter i fortfarande. Tur att jag hade vagnen att stödja mig mot när jag gick till och från dagis imorse, annars hade jag säkert fallit i backen..

Nu på förmiddagen har jag legat i soffan och halvsovit, det har varit skönt! Ser dock inte fram emot när jag måste gå ut igen och hämta hem Enya. Helst av allt vill jag kunna leka med henne som vanligt, och främst vara ute i snön.. Jag får såå dåligt samvete för att vi knappt varit ute den här veckan, men jag pallar inte och det suger verkligen! Min stackars lilla tjej.. :/





Kommentarer
Postat av: Zandra

Vilken söt liten tärna :)

Hoppas du snart mår bättre

Kram

2009-12-16 @ 19:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0