Världens bästa

Ååh, vilken underbar dotter jag har!
Det har jag ju självklart vetat om hela tiden, men allt som oftast kommer den där lilla djävulen fram och då är det inte riktigt lika kul att vara mamma. De här dagarna har däremot varit de bästa på länge! Vi har haft en riktigt gosig unge, på hög nivå, och det är så underbart. Hon verkligen en liten person nu, inte bara ett barn i mina ögon. Hon vet exakt vad hon vill, har ärvt sin mors envishet och det kan vara påfrestande men hon vet ändå att det är vi som bestämmer.

Trotsen är med andra ord inte alls lika jobbig längre, utan vi har mest skrattat, busat och kramats här hemma. Idag har hon lekt så gulligt med hennes docka och det ville jag fånga på film, men tyvärr är filmkameran ute på vift. Får hoppas hon leker så snart igen så jag får det förevigat :)

Hon pratar dessutom hela tiden, om allt och ingenting. Hon är riktigt duktig på att formulera sig och klarar av att föra en vettig konversation. Nattningen funkar problemfritt och för er som inte vet så sover hon i sin växa-säng och har gjort i två veckor nu. Inget spring eller tjafs och det är vi såå glada för! :)

Imorgon är det andra dagen på det nya dagiset. Måndagen gick kanon och vi håller tummarna för att det flyter på bra även imorgon och nästa vecka då det är pappas tur att lämna. Jag är också nöjd, det är bra personal på hennes avdelning och det känns skönt att det funkar så pass bra som det gör.



 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0